Una xifra que representa una reducció del 13% de la mortalitat ja que durant el 2007 van ser 45 les persones que van perdre la vida a les carreteres de la Catalunya Central. Toni Vilafranca, inspector i cap de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Central dels Mossos d'Esquadra, ha destacat la tendència 'descendent' de l'accidentalitat. Tot i així, ha insistit que l'objectiu prioritari continua sent reduir la mortalitat 'al màxim'.

Toni Vilafranca, inspector i cap de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Central dels Mossos d'Esquadra, ha destacat que els resultats de l'any 2008 són 'molt bons' i ha remarcat que són els millors resultats des que l'any 2000 els mossos van assumir les competències a la Regió Central. Tot i així, Vilafranca ha dit que 35 morts 'continuen sent molts'.

L'inspector i cap de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Central dels Mossos d'Esquadra ha subratllat la tendència 'descendent' de la mortalitat en accidents de trànsit. En aquest sentit ha destacat que el nombre de morts en accidents de motocicleta durant el 2008 s'ha reduït en un 72% i s'ha passat d'onze víctimes mortals al 2007 a tres durant l'any passat.

Vilafranca atribueix la reducció de la mortalitat en motocicletes com a resultat del treball que s'ha fet en els dispositius que s'ha desplegat els caps de setmana per conscienciar els conductors.

La reducció d'accidents mortals a l'Eix Transversal explica la diferència

L'inspector i cap de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Central dels Mossos d'Esquadra destaca que la reducció en un 13% dels accidents mortals de trànsit s'explica per la reducció dels accidents que s'han produït a la C-25, l'Eix Transversal. L'any 2007 aquesta via va registrar disset víctimes mortals mentre que durant el 2008 n'hi ha hagut vuit. Vilafranca ha apuntat que s'hi han destinat molts recursos humans amb més presència policial i materials. En aquest sentit explica que, amb la col·laboració de la Direcció General de Carreteres, s'hi ha fet canvis de senyalització i s'hi ha col·locat bandes rugoses per senyalitzar la separació de carrils.

Tot i així Vilafranca ha insistit que l'Eix Transversal continua sent la via en què s'ha de seguir treballant perquè és la que continua registrant més accidents mortals. L'inspector i cap de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Central dels Mossos d'Esquadra ha explicat que gairebé el 50% dels accidents mortals del 2008 s'han produït a la C-25, a la C-55, a la C-17 i a l'A-2.