Als prop de 700 passatgers espanyols de Ryanair que es van quedar dilluns a Ciampino sense poder agafar el vol cap al seu destí, s'hi van sumar ahir els que tenien previst fer-ho ahir i no van poder a causa del tancament de l'aeroport. Gràcies a la mediació del Consolat espanyol, la companyia va pagar una nit d'hotel als passatgers espanyols afectats i els va oferir tornar a Espanya amb altres vols d'aquesta companyia, segons que van informar a Europa Press fonts de l'ambaixada d'Espanya a Itàlia.

A més, els passatgers que ho van voler van ser desplaçats en autobús a l'aeroport de Fiumicino, a la recerca d'una altra alternativa per tornar a Espanya. Aquestes mateixes fonts van explicar que les principals queixes dels passatgers es van centrar en la falta d'alternatives de vol directes, ja que en la major part dels casos, els passatgers havien de tornar a les seves ciutats fent escala en altres aeroports europeus.

No obstant aquesta alternativa, la situació no va millorar, sinó que va empitjorar encara més. El fet és que a l'aeroport de Fiumicino hi regnava ahir el caos arran de la vaga imprevista i salvatge anunciada per un grup de treballadors que van seguir centenar de ­persones, en una aturada que va provocar desenes de cancel·lacions de vols.