La ciutat de Girona és un pol d´atracció comercial que nota més tant les dinàmiques positives com les negatives.

Segons La Caixa, els més de 2.000 comerços de la capital de la demarcació tenen un volum de negoci potencial 598 milions d´euros. Només el 55% d´aquesta quantitat l´aporten els residents a la ciutat. La resta prové tant dels habitants de municipis propers com del turisme. El factor turístic també explica per què més de la meitat d´aquest potencial volum de negoci provindria del sector de «no alimentació».

La dada negativa és que el mercat potencial s´ha reduït prop d´un 8% respecte als 648 milions d´euros que l´Anuari de La Caixa calculava només fa un any. Per al 2011, amb la progressiva reducció de vols de Ryanair (i de pernoctacions a la ciutat de Girona), les perspectives són encara pitjors.

La segona ciutat amb potencial de negoci més alt seria Figueres. Els comerços de la capital altempordanesa tenen capacitat per generar 229 milions d´euros (4 milions menys que fa un any), dels quals 68 vindrien del turisme i de residents a la seva àrea d´influència.

Finalment, el comerç d´Olot compta amb un potencial de generació de negoci de 141 milions d´euros anuals.