Una vaga encoberta de maquinistes de Renfe obliga a suspendre des de dimarts passat alguns trens que fan el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l'inversa. La companyia ferroviària atribueix les incidències a un conflicte laboral que està portant a una vaga no anunciada per parts dels maquinistes i això provoca la suspensió diària del primer i últim tren del dia amb origen i destí a Portbou. Les cancel·lacions es produeixen també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona i està previst que les afectacions s'allarguin fins aquest dimarts quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.

Aquesta no és la primera vegada que els maquinistes entren en conflicte amb l'empresa i plantegen mobilitzacions. El mes de maig passat, el Sindicat Espanyol de Maquinistes i Ajudants Ferroviaris (Semaf) va convocar els maquinistes a fer tres dies de vaga. Reclamaven més places a l'aparcament soterrat de l'estació de Sants. Un mes anterior a aquesta vaga també n'hi va haver una altra que es va convocar per no estar d'acord amb les modificacions de les condicions laborals.

Tot i que el sindicat es desmarca del conflicte apuntant que no hi prou maquinistes en plantilla, els problemes amb aquests continuen pel mateix camí i aquesta setmana, sense anunciar-ho, estan duent a terme una vaga des de dimarts que obliga a suspendre diàriament el primer i últim tren del dia que cobreix el trajecte entre Portbou i Barcelona i a l'inversa. Molts passatgers d'aquesta línia han de viure cada dia un calvari per desplaçar-se cap a la capital catalana.

Les cancel·lacions dels serveis s'estan produint també aquest cap de setmana amb els primers trens que surten de Girona i Figueres cap a Barcelona. Renfe ha disposat un servei alternatiu per carretera i aquest dissabte poc després de les set del matí sortia un autocar que recollia els passatgers a l'estació de Girona fins a Sant Celoni i allà enllaçaven amb un tren de Rodalies que els acabava de dur a Barcelona.

El viatge va durar gairebé tres hores. L'autocar que els duia a Sant Celoni va parar a Caldes de Malavella i Sils i a partir d'aquí va seguir per la carretera comarcal que va a Sant Celoni on el conductor desconeixia on s'ubicava l'estació de tren i els mateixos passatgers el van haver d'indicar. Un cop a l'estació, els passatgers van pujar a un Rodalies que els va portar cap a la capital catalana fent totes les parades establertes en el trajecte.

Aquest diumenge, el primer tren que surt des de Girona -excepcionalment els diumenges- ha circulat amb normalitat, però la vaga pot continuar afectant la circulació de trens durant dos dies més. Davant d'aquesta situació, Renfe denuncia un incompliment d'horaris mínims dels maquinistes i està previst que la vaga encoberta es pugui allargar fins dimarts que ve quan, segons ha assegurat Renfe, l'empresa i el sindicat Semaf es reuniran per trobar una sortida al conflicte.