segons dades oficials, l'aeroport Girona-Costa Brava és l'únic de Catalunya que aquest 2009 haurà tancat l'exercici amb beneficis, però que, tot i això, no ha pogut escapar totalment de la crisi econòmica, ja que durant els darrers dotze mesos ha perdut un 4,1% de viatgers. Tot i aquesta dada, queda clar que l'atractiu de Ryanair continua viu a l'espera de com pot afectar el seu possible aterratge a l'aeroport del Prat. Com s'aprofita l'Alt Empordà d'aquest equipament? Més aviat ben poc o, per ser més justos, es tracta d'un punt de sortida cap a altres destins però, en cap cas, d'un punt d'arribada per a turistes que posteriorment es desplacin a la comarca. En definitiva, no aporta res al sector turístic local. Tot el contrari. S'emporta possibles clients.

Els turistes que arriben a l'aeroport gironí o es queden a la Costa Brava Centre i Sud o es desplacen fins a Barcelona. Alguns d'ells també aprofiten per fer una visita a la capital provincial abans de tornar cap a casa. Per a ells, l'Alt Empordà no existeix. Fins fa ben poc, per a l'Alt Empordà tampoc no existia l'aeroport de Vilobí d'Onyar.

Fa un any que s'han començat a aixecar diverses veus reclamant que cal canviar aquesta tendència i que l'Alt Empordà no pot viure d'esquenes a un pol d'atracció tan important i vital, tot i que durant els darrers 12 mesos hagi perdut passatgers. En l'àmbit empresarial i municipal s'han proposat accions com la de posar en marxa una línia d'autobusos que uneixi la comarca amb l'aeroport. També s'ha parlat de campanyes promocionals als destins on arriba Ryanair, de publicitar l'Alt Empordà a l'aeroport, d'accions per Internet. A dia d'avui, poc més que bones intencions.

Cal aprofitar la inèrcia que genera l'aeroport gironí mentre encara no sigui massa tard. Des del sector turístic sempre es parla de trobar d'altres mercats, de desestacionalitzar la temporada... però només amb la boca petita surt a les converses l'equipament de Vilobí, tot i que es tracta d'una oportunitat única per ampliar les possibilitats d'atraure clients. Al programa d'accions i reivindicacions, tant del sector públic com privat de l'Alt Empordà, s'hauria de prioritzar la relació amb l'aeroport de Girona. Tot i que hagi perdut passatgers. O precisamenr per això ara és el moment d'apostar-hi.