L'Ens d'Aviació Civil Italià (ENAC) ha decidit sancionar la companyia aèria Ryanair amb multes per valor de 3 milions d'euros per haver violat l'obligació d'assistència als passatgers en cas de la cancel·lació d'un vol.

L'ENAC així ho va fer saber ahir a través d'un comunicat, en el qual va precisar que, després d'una investigació, ha pogut verificar que l'aerolínia no va complir amb aquesta obligació d'assistència en nombrosos casos de cancel·lació de vols que van tenir lloc entre el 17 i el 22 d'abril, arran del tancament de l'espai aeri europeu pel núvol de cendres provocat pel volcà islandès.

L'Ens d'Aviació Civil assenyala que Ryanair no va prestar als passatgers que es van veure obligats a esperar en terra, a l'aeroport romà de Ciampino -que manté diverses connexions amb l'aeroport Girona-Costa Brava-, l'assistència establerta en aquest tipus de casos per l'article 9 del Reglament (CE) n.261/2004, i que preveu la provisió d'aliments, begudes i allotjament.

Els passatgers que es van veure afectats pel tancament de l'espai aeri van ser assistits, segons l'ENAC, per la Protecció Civil i la societat que gestiona l'aeroport romà.

Així mateix, l'Aviació Civil va destacar que, en les mateixes circumstàncies excepcionals, "gairebé la totalitat" de la resta de companyies van prestar l'assistència deguda als passatgers. Durant l'episodi de suspensió de vols com a conseqüència del tancament de l'espai aeri provocat per l'intens núvol de cendra procedent del volcà islandès, la companyia es va veure obligada a suspendre molts dels seus vols. La companyia es va comprometre a tornar els diners als passatgers afectats que es van quedar sense poder volar per culpa del núvol.