Els passatgers de l'aeroport de Girona, a Vilobí d'Onyar, ja no disposen del servei d'atenció mèdica a les instal·alcions després que dilluns es tanqués el dispensari mèdic i s'acomiadessin els cinc tècnics sanitaris. La secció sindical UGT-AENA ho ha denunciat a Treball i està en converses amb diferents partits, entre els quals hi ha PSC i ICV, per portar el tema al Parlament i al Congrés. Per part del PSC, Marina Geli des de Catalunya i Àlex Sáez des de Madrid reclararan a l'Estat que reobri el servei. També s'hi va sumar a les peticions el portaveu de CiU a la comissió de Foment, Pere Macias, ha preguntat al Govern espanyol quines motivacions han portat a prendre aquesta decisió i quin protocol seguirà AENA a partir d'ara per atendre pacients.

"S'estan preparant diferents interpel·lacions al Govern que, tot i no tenir competències directes sí que hi col·labora econòmicament i a Madrid perquè és des d'on s'ha près la decisió", va explicar el secretari general de la Federació de Transports UGT a Girona, Joan Muntada. Ell mateix va denunciar que no només s'ha tancat "amb pany i clau, sinó que s'han endut fins i tot la llitera per poder estirar-se" i va recorda rque la decisió s'ha pres en plena temporada turística.

Muntada va explicar que aquest servei està en funcionament des de 1967 i, des de llavors, s'ha mantingut de forma ininterrompuda fins i tot quan era un aeroport "fantasma" fa 20 anys, quan no se superava el mig milió de passatgers. Des del sindicat, no s'entén que s'hagi optat per tancar-lo de forma sobtada quan el volum actual és de més de 4 milions de passatgers i critiquen que s'hagin acollit a una modificació de la normativa interna per fer-ho.

Fins ara, aquest servei requeria un mínim d'un milió de passatgers, però ara s'ha elevat a vuit milions per "desmantellar-lo" -segons el sindicat.

UGT considera que hi havia l'opció de deixar el servei obert les hores de major afluència, en comptes d'una mesura tan dràstica. Alhora, el sindicat també recorda que les taxes no s'han abaixat i, per tant, que els passatgers tenen dret a rebre el servei com s'ha donat fins ara.

A partir d'ara, els passatgers i el miler de treballadors que necessitin ser atesos hauran de desplaçar-se 12 quilòmetres per anar al CAP de Santa Coloma de Farners o Cassà de la Selva, o bé fins a alguna de les farmàcies dels pobles més propers a l'aeroport. Si es tracta d'una urgència greu, es requerirà la intervenció del 112 i s'haurà d'esperar l'arribada d'una ambulància al mateix aeroport.