Una habitació d'hotel és una extensió legal del domicili de qui la lloga i n0 s'hi pot entrar sense una ordre judicial. Així les coses, atorgar responsabilitat als hotelers sobre el comportament dels clients dins les cambres és una "espasa de Damocles" que crea "indefensió" en excedir les atribucions de l'hoteler, "i regula mitjançant un instrument legal inapropiat, l'ordenança cívica, excedint-se en l'intervencionisme administratiu en regular fets personalíssims i subjectius sense empara legal". Aquest és l'argument que ha esgrimit el Gremi d'Hosteleria de Lloret de Mar per portar als tribunals del contenciós administratiu l'ordenança cívica estrenada aquest estiu al municipi.

El gremi va fer pública ahir, mitjançant una nota de premsa, el seu parer respecte el contenciós, després que el passat dilluns es publiqués als diaris oficials la interposició del recurs judicial. La reclamació legal ha arribat després que els hotelers no veiessin satisfetes les seves reclamacions mitjançant les al·legacions al text de l'ordenança. " De les al·legacions presentades algunes s'han estimat, modificant certs articles com l'anul·lació de la responsabilitat dels pares, tutors i guardadors per les infraccions dels menors a càrrec.

No obstant, se'ns desestimen certes al·legacions formulades", resa el comunicat, que conclou que "el text definitiu imposa obligacions sobre el quefer personal dels clients que excedeixen les funcions de l'hoteler", com ara "la responsabilitat delegada de l'hoteler en conductes com per exemple insults racistes, controlar el balconing què, per imprevisible, és impossible de controlar; en penjar tovalloles als balcons", cosa per a la qual "podem demanar la màxima col·laboració al client, però no li ho podem exigir per llei", o "culpar l'hoteler si un client surt per la porta de l'hotel amb una beguda a la mà que no ha comprat a l'establiment". A banda d'això, el Gremi assegura que "no anem contra l'Ajuntament de Lloret, ni tan sols anem contra la totalitat de l'Ordenança".