De la mateixa manera que va fer la setmana passada al ple del Congrés dels Diputats, la ministra Ana Pastor va tornar a incidir ahir en la necessitat de desdoblar la N-II. Després de mesos de silenci, aquesta reivindicació gironina històrica ha tornat a l'0rdre del dia, i la setmana passada ja es va mostrar la voluntat de tornar a desencallar el tram Medinyà-Orriols, aturat des del 2010. Ahir, en el transcurs d'un esmorzar de treball de la Confederació Espanyola de Directius i executius (CEDE) la ministra de Foment, Ana Pastor, es va referir a les inversions en carreteres, amb una menció especial a la N-II al seu pas per Girona. En arribar a aquest punt del discurs, la ministra es va dirigir al conseller Santi Vila, que també era present a l'acte, per dir-li: "En carreteres tenim molta feina per endavant estimat conseller", assegurant que la situació actual li preocupa molt. Tot i això, la titular de Foment no va aportar novetats en relació amb el calendari i va reiterar que s'està en converses amb Abertis, la concessionària de l'AP-7, per arribar a un acord de compensació per la desviació a l'autopista dels camions que actualment passen per la nacional.

En el torn de preguntes no van faltar les que es referien a l'estat actual de la N-II i el pas de camions, especialment pel tram nord de Girona fins a la frontera. La ministra va reconèixer que en aquest moment el Ministeri manté converses amb Territori i Sostenibilitat i amb Abertis, l'empresa concessionària de l'AP-7.

Ana Pastor va mantenir el calendari que ja va anunciar setmanes enrere i que fixava una solució amb la concessionària a primers del mes d'abril per permetre el pas de camions per l'autopista i evitar el seu pas per la N-II. Per a la ministra aquesta és una solució provisional i va reiterar la seva intenció de desdoblar la carretera per convertir-la en una autovia.

La ministra va recordar l'escenari de restriccions pressupostàries i tot i això va dir que la N-II de Girona, conjuntament amb altres projectes d'altres indrets de l'Estat, és una de les prioritats en el pla d'inversions del Ministeri, sempre en base a projectes "realistes" i sempre amb pressupostos adequats.

La titular de Foment va reconèixer que li "preocupava molt" l'estat actual d'aquesta carretera perquè és una via amb "molts problemes" per la densitat de trànsit que ha de suportar diàriament.

En relació amb projectes concrets, la ministra va dir que es mantindran les obres d'arranjament del tram de la N-II entre Tordera i Maçanet i que també continuarà l'execució d'obres dels trams de l'autovia entre Maçanet i Caldes de Malavella.

Tal com ja va fer la setmana passada, la ministra va recordar que aquest 2013 es farà la licitació del tram de la carretera entre Maçanet i Sils i també va dir que es finalitzaran, sense donar data, els enllaços de l'AP-7 de Fornells, Sant Gregori i Vilademuls per fer possible una circumval·lació de Girona lliure de peatge.

Referència a Rodalies

Després de detallar totes les inversions que s'han de fer, la ministra va emplaçar el govern català a treballar junts "des del diàleg i l'entesa" i va assegurar al conseller Vila que el seu ministeri li farà costat.

Tot i això, va retreure a l'executiu català que encara no s'hagi signat el conveni de Rodalies. Després d'assumir la titularitat del servei ferroviari a Catalunya, la Generalitat es va negar el 2011 a signar el conveni de serveis que havia de substituir el contracte programa que regulava fins llavors la prestació del servei, amb l'argument que no es garantien les transferències econòmiques necessàries. La setmana passada, el conseller Vila va afirmar que fins i tot abans de la primavera es podria resoldre la firma del contracte i poder posar en marxa les Rodalies a Girona, ja que les converses amb Foment avancen a bon ritme.