De moment, encara caldrà esperar uns mesos més per poder tornar a fer el trajecte Girona-Madrid en avió. La companyia Skycity (que fins ara s'havia donat a conèixer amb el nom de Flyinfiniti) ha estat la darrera aerolínia que ha anunciat la intenció de recuperar aquesta ruta. Segons la previsió inicial, Skycity pretenia prestar aquesta connexió aèria entre Girona i Madrid des del setembre d'aquest mateix any. Ara bé, l'última previsió de la companyia és començar el vol regular entre Girona i Madrid a principis de l'any vinent.

El vicepresident de Skycity, Gabriel Zarza, explica que ha hagut de retardar l'inici de la ruta perquè l'avió que ha de fer la connexió encara ha d'arribar a l'equipament de Vilobí d'Onyar. Zarza detalla que, abans de traslladar l'aparell a l'aeroport de Girona-Costa Brava, falten acabar les tasques de manteniment i pintura de l'avió. Per això, l'aerolínia calcula que l'aparell pugui ser a les pistes de Vilobí d'aquí a un mes. La causa del retard és que la companyia ha comprat l'avió (un Fokker 100), en lloc de llogar-lo. Segons Zarza, el procés d'adquisició ha obligat a posposar la posada en funcionament del vol Girona-Madrid.

D'aquí a un mes, una vegada l'aparell ja es trobi a Vilobí, Skycity provarà l'avió amb operacions xàrter. En paral·lel, preveu començar a vendre els bitllets de la ruta entre Girona i Madrid. L'objectiu és que a principis del 2016 el vol Girona-Madrid torni a ser una realitat. La idea de l'aerolínia és que, de dilluns a divendres, hi haurà un vol des de Girona a les 7 del matí que arribarà a les 8 a Madrid. El mateix avió sortirà a les 9 del matí de Madrid i serà a les 10 a Girona. Al vespre, hi haurà un altre vol des de Girona a les 7 de la tarda que arribarà a les 8 a Madrid. El mateix aparell sortirà a les 9 del vespre de Madrid i serà a les 10 a Girona.

Pel que fa a la franja del migdia, la companyia estudia que el mateix avió operi una ruta regular entre Girona i un altre destí nacional. Skycity planteja enllaçar l'aeroport gironí amb la Corunya o Granada, tot i que encara ha de decidir si finalment sempre serà una connexió fixa (sense que canviï el destí). L'aerolínia preveu que aquesta ruta també es presti els caps de setmana, quan hi haurà dues freqüències més del vol Girona-Madrid: una el dissabte al matí i una altra el diumenge a la tarda.

Sobre el preu de la ruta Girona-Madrid, Zarza avança que es calcula que el cost del bitllet d'anada i de tornada sigui d'uns 280 euros. El vicepresident de la companyia afegeix que també hi haurà un servei de càtering gratuït, amb l'objectiu de donar un servei "d'excel·lència". Entre altres prestacions, es permetrà poder canviar el nom dels passatgers (després d'haver adquirit el bitllet) i facturar la maleta no suposarà cap cost addicional. Pel que fa a la competència de la línia del Tren d'Alta Velocitat (TAV), Zarza considera que "hi ha una part del mercat que tindrà la necessitat de fer servir l'avió en lloc del tren". A diferència del TAV, el vol només durarà una hora i cobrirà tant la franja de primera hora del matí com d'última hora del vespre.

A part d'aquest aparell, Skycity preveu disposar d'un segon aparell d'aquí a mig any. Zarza assegura que la intenció és tenir aquest segon avió (que es pretén llogar) a partir del període de Setmana Santa de l'any vinent, amb la finalitat de poder prestar més enllaços des de Girona que no facin altres aerolínies. Zarza assenyala que l'objectiu és que qualsevol destí sigui de trajectes curts, d'una hora i mitja de durada.