Les aerolínies de baix cost van transportar 1,16 milions de passatgers a Catalunya el juliol, un 27% del total de l'Estat, segons l'estadística publicada ahir pel Ministeri d'Indústria, Energia i Turisme. De fet, Catalunya encapçala el rànquing de destinacions, seguida per les Illes Balears amb 925.436 passatgers al juliol. Andalusia València, Canàries i Madrid ocupen els següents llocs d'aterratge i enlairament de les de baix cost. A nivell estatal, les companyies low cost van transportar 4,29 milions de passatgers, un 50,7% del total. Aquesta xifra representa un augment del 7,9%. D'altra banda, les denominades companyies de xarxa o tradicionals van transportar el 49,3% restant. Concretament, 4,17 milions de passatgers, que suposen un creixement del 2,7%.

Pel que fa a les dades acumulades del primer semestre del 2015, les aerolínies de baix cost van transportar a Catalunya 5,74 milions de passatgers. Aquesta dada representa el 28,5% del total de viatgers internacionals de l'Estat que se situa en 20,1 milions, un 9,7% més que en el mateix període de l'any anterior. En els set primers mesos del 2015, el trànsit als aeroports espanyols es va situar en els 40,8 milions de passatgers. Un 49,4% d'aquests usuaris van utilitzar el servei de les companyies low cost, mentre el 50,6% restant va volar amb les companyies de xarxa o tradicionals, que van experimentar un creixement d'un 1,6% respecte l'any anterior.

Les aerolínies Rynair, Easyjet i Vueling, van mostrar una evolució creixent, i van acaparar el 34% del flux de passatgers internacionals rebut a Espanya al juliol, i el 66% del total de flux aeri internacional rebut a Espanya per aquesta via.

El Regne Unit destaca, tant al juliol, com en l'acumulat de l'any, com a primer mercat emissor en transport aeri de baix cost, amb 1,58 milions de passatgers i 7,21 milions, respectivament, el 37 i el 35,8 per cent del total. Itàlia supera Alemanya, i es col·loca en segon lloc en els dos referents temporals, amb un 11,8% del total al juliol i un 12% acumulat. A la resta dels països on operen aquestes companyies que compten amb destins a Espanya, es van registrar creixements tant al juliol com en l'acumulat anual, menys en el cas de Noruega, on es van produir caigudes del 0,6% i del 3,9%, respectivament.

Pel que fa als aeroports amb més trànsit aeri de línies de baix cost, Barcelona ocupa el primer lloc amb el 23,5% del juliol, i el 25% en l'acumulat anual, seguit de Palma de Mallorca amb el 13,8% i 10%, respectivament. Madrid, per la seva banda, va moure 402.457 passatgers al juliol, el 9,4 per cent, i 2,44 milions en els set mesos, el 12,1 per cent del total.