«Reinventar-se ens porta a centrar-nos en la persona»

Alfons Cornella adverteix que les estructures jeràrquiques «són letals per a la innovació»

17.12.2015 | 07:16

La de l'expert en innovació Alfons Cornella era una de les ponències més esperades de la jornada, i no va defraudar. En la conferència d'obertura («Un món en transformació») va centrar-se a explicar com la tecnologia ha afectat i canviarà els models de negoci en un futur pròxim.
Cornella entén que l'Internet de les coses pot esdevenir com una de les «grans oportunitats per unir producte i servei»: «Tindrem productes intel·ligents connectats i, això, és molt interessant perquè es nou en la història i se'n deriven noves oportunitats i models de negoci».
«Els productes es converteixen en sistemes, i en sistemes de sistemes. Per exemple, un tractor fa una feina determinada però quan hi posem un ordinador les seves prestacions augmenten. Aquí tenim una transformació extraordinària perquè el converteix en un producte intel·ligent. Però quan hi afegim un telèfon es converteix en un producte intel·ligent connectat que multiplica les seves possibilitats i es connecta amb d'altres sistemes», va exemplificar el conferenciant.
Alfons Cornella també va ?posar sobre la taula la relació entre la robòtica i els humans com un dels temes a debat «que està al caure» i del qual «ningú parla».
«La robòtica no és una qüestió industrial, ens hem de començar a preocupar de la relació entre màquines i humans», va dir.
Per al fundador d'Infonomia, «en els propers anys no hi ha revolució empresarial que no passi per la incorporació de màquines intel·ligents». Una tesi que, segons va afegir, es traslladarà als serveis. «Qualsevol negoci serà transformat per això», va sentenciar.
Segons Cornella, el món empresarial viu «una crisi de model» motivada per com s'actualitzarà l'empresa a la tecnologia: «Vivim una transformació profunda del model d'empresa. Tot producte es converteix en un servei amb gran capacitat per gestionar grans quantitats de dades».
«El Big data for small data. Grans dades ens donarà informació personalitzada del que necessita el client», va destacar.
El fundador d'Infonomia va afirmar també que l'arribada de la tecnologia a l'empresa, si es vol innovar, ha d'anar acompanyada d'un bon equip humà. En aquest sentit va destacar que l'organització jeràrquica d'una empresa «és letal per a la innovació». «La meva experiència em diu que per innovar, ho has de fer amb la millor gent de l'organització i amb aquella que està diposada a assumir riscos».
Cornella va concloure que el futur són «temps de canvi» i que «requeriran la intel·ligència humana». Segons va manifestar durant la seva exposició a l'auditori: «Ser més humans, la nostra salvació».

Compartir a Twitter
Compartir a Facebook

Notícies relacionades

L'últim El més llegit
Enllaços recomanats: Premis cinema