El centenar llarg de comerços establerts al centre Espai Gironès de Salt van facturar, l'any passat, 95,7 milions d'euros, un 2,5% més que el 2014, una dada que, asseguren els responsables de l'Espai, el consolida com a «la referència» comercial a la província de Girona. L'increment de vendes de l'any passat, no obstant això, és menor que el registrat al tancament de 2014; llavors, la facturació de les botigues i cadenes de roba (que representen el 45% del total), de complements, de restauració i lleure, d'objectes per a la llar, d'electrònica i de serveis, va experimentar un increment percentual superior, del 3,2%.

Pel què fa a visitants, l'Espai va tancar el 2015, l'any del desè aniversari, amb un amica més de 9 milions de visitants. A data d'avui, va informar ahir el centre, hi ha 122 establiments oberts i això vol dir que el complex es troba al 98% d'ocupació -la direcció de l'Espai negocia la possible instal·lació de nous negocis en els pocs locals buits que queden, amb l'objectiu d'assolir la plena ocupació-. Per sectors, els que més van créixer en vendes l'any passat van ser el de la restauració, el de parament de la llar i el de l'oci.

2015 va ser un any de noves obertures i d'ampliacions: sis noves marques van desembarcar a l'Espai (Time Road, Grup Festina, Claire's, Orchestra, Only, Bestseller, Tramas+ i Köroshi) i quatre negocis van ampliar instal·lacions. La més sonada, la de la botiga de la cadena de roba sueca H&M, que va engrandir l'establiment amb 2.500 m2 més de superfície. També van llogar més espai la xarcuteria Andreu, la botiga de telefonia Orange i la sabateria Marlo's. En total, l'Espai Gironès disposa de 40.000 m2 de superfície comercial, així com de 2.500 places d'aparcament gratuït.

Més d'un 3% d'estrangers

La majoria de visitants de l'espai provénen de les comarques de Girona, dels sud de França i del nord-est de la província de Barcelona, van explicar fonts del centre, però també hi passen francesos de més al nord, anglesos, holandesos i russos. En total, els visitants estrangers representen una mica més del 3% del total.

D'altra banda, la direcció de l'Espai va informar que la campanya solidària endegada per Nadal es traduirà en l'entrega d'11.017 euros a Càritas Diocesana de Girona, que els invertirà en el programa del Servei d'Intervenció Educativa que treballa per la integració dels joves en risc d'exclusió social. També es van recollir productes alimentaris per al Banc dels Aliments. El centre també col·labora amb entitats com l'Oncolliga, amb la Fundació Jaume Casademont i amb diversos clubs esportius, com l'Uni Girona i el CB Salt, entre d'altres.

Desè aniversari

En un altre ordre de coses, el centre comercial fa «un balanç positiu» de la campanya commemorativa del desè aniversari de les instal·lacions, que va incloure cursos i sortejos i un acte de reconeixement als treballadors, entre d'altres iniciatives.