Comexi, la firma amb seu a Riudellots de la Selva especialitzada en la fabricació de maquinària per a la indústria de la conversió de l’envàs flexible, enceta el mes de juny amb força. La companyia, que també té factories a Brasil i a Itàlia, participa a Drupa, la fira internacional de referència del sector de la impressió gràfica i industrial, que se celebra fins al proper divendres, 10 de juny, a Düsseldorf (Alemanya), on arriba amb novetats destacades: amb un nou producte tecnològic, l’aplicació Comexi Cloud, pensada per «millorar l’eficiència de les fàbriques», i amb la imatge corporativa renovada com a resultat d’un redisseny que suprimeix el vocable anglès «Group» amb l’objectiu «d’emfasitzar la marca Comexi i donar-li més presència», explica el director de Màrqueting David Centelles. A banda d’això, ahir, a Alemanya, el fabricant gironí segellava amb la mexicana Folmex un acord per a la compra d’una impressora ­flexogràfica Comexi F4, un tracte que confirma «l’aliança estratègica» entre les dues companyies, assenyalen fonts de la marca de Riudellots.

En aquest context, Comexi Cloud constitueix la nova innovació del fabricant, a través de la qual impulsa «la tecnologia necessària per a la implantació de les plantes intel·ligents»: és a dir, amb Comexi Cloud, la companyia fa «el salt a la Indústria 4.0», ja que es tracta d’un «software revolucionari» que, «de la manera més ràpida i senzilla», permet fer una anàlisi de la producció que ajudarà «els clients a comprendre les dades i els processos de les plantes», per a la posterior «optimització dels recursos». Comexi Cloud, asseguren els seus responsables, millora «la seguretat dels processos», ofereix un control superior del «temps d’execució» i garanteix «la traçabilitat». En definitiva, màquines connectades -és el que es coneix com Internet of Things (IoT)- a través d’un software que està «disponible les 24 hores del dia, els set dies de la setmana» i que permet dur a terme «el seguiment del pla de treball de la planta en qualsevol moment i des de qualsevol lloc», ja que Comexi Cloud es gestiona des d’un entorn web, apunten fonts de l’empresa.

Posicionament de marca

En aquest context, a banda de situar les sigles «Comexi» com a la «base central per al posicionament de la companyia al mercat», la nova imatge corportiva vira cap a «una estètica més moderna», que també acompanya les nomenclatures de totes les línies de producte, així com el del Centre Tecnològic Manel Xifra i Boada, que ara s’identifica com a «Comexi CTec. Manel Xifra i Boada». L’empresa, en aquesta línia, també acaba d’estrenar nou web.