Per impulsar campanyes de màrqueting «innovadores», per apostar per un model de negoci viable, per «l'evolució de la facturació», per fomentar «la formació i el treball en equip» entre la plantilla, per superar «la gran dificultat» a l'hora de trobar finançament, per demostrar, en definitiva, «empenta per tirar endavant un projecte malgrat la forta competència en el sector». Per tots aquests motius, Sergi Carmona, Jaume Pagès, Francesc Aliart i Francesc Xavier Sánchez, impulsors de La Brava Beer, van ser distingits, ahir, en el decurs d'un sopar que va tenir lloca a l'hotel AC Palau Bellavista, a Girona, amb el premi Empresaris de l'Any 2016 que atorga l'Associació d'Empresaris i Emprenedors de Girona (AEEG).

Carmona, Pagès, Aliart i Sánchez, tres emprenedors joves que es van conèixer a la Costa Brava, van començar a produir la cervesa d'autor La Brava Beer -elaborada amb recepta pròpia- a mitjan 2013. L'any passat van tancar una ronda de finançament que els va permetre industrialitzar el procés de producció i entre els socis minoritaris que es van incorporar al projecte hi figura DM Brands, que les distribueix als supermercats Esclat i a les botigues Vinàlium. La Brava, que també es pot comprar per Internet, utilitza un mètode de producció tradicional per a una línia de cervesa d'autor estil Pilsen.

La cervesa Pilsen pot trobar-se a quasi tot el món, però és originària de la República Txeca, on subcontracten la producció. La Brava es va fer molt popular arran d'un vídeo viral que reivindicava la Costa Brava «tal com és», en contraposició als anuncis que cada estiu roda a la costa mediterrània la cervesera catalana Damm.

El segon guardó destacat de la nit, el Premi Impulsor Empresari, va recaure sobre la Càtedra Fundació Princesa de Girona (FPdGI) de la UdG, pel «suport a l'emprenedor», per l'aposta per «noves empreses» i pels «programes anuals d'emprenedoria». L'AEEG també va condecorar diversos associats amb els Pins d'Honor, en reconeixement a la seva implicació amb l'organització.

Els premis de l'AEEG compten amb el patrocini principal del concessionari Renault Santiago Juandó i amb la col·laboració de Diari de Girona, La Digital i Co-show Events. S'atorguen amb el suport de la Diputació de Girona, de l'Ajuntament de la ciutat i del Consell Comarcal del Gironès.