ACN/ddG vilablareix

nL'empresa gironina Suppacaps, que produeix brou en càpsules compatibles amb cafeteres Nespresso, obrirà fàbrica pròpia el 2017 i començarà a exportar producte a l'hemisferi sud. La firma ja negocia amb distribuïdors de l'Argentina i l'Uruguai per vendre-hi les dosis, fet que permetrà «que els brous tinguin sortida tot l'any», explica el CEO de Suppacaps, Joan Planellas.

L'start-up gironina acaba de tancar el seu primer any fiscal havent venut unes 70.000 càpsules. I per a l'any vinent, el seu impulsor trepitja fort. Vol arribar als quatre milions de dosis, estendre's a unes 600 botigues d'arreu de l'estat espanyol i també consolidar vendes a l'estranger.

Suppacaps ajunta dos conceptes en un: brou i cafetera. El seu artífex és un emprenedor gironí de 44 anys, Joan Planellas, que després d'un any i mig d'investigació ha trobat la fórmula per condensar el caldo en càpsules. «Calia trobar el punt just per permetre que el producte es dissolgués, perquè les cafeteres no porten l'aigua a ebullició», explica. Fa un any, Suppacaps va sortir al mercat amb quatre varietats: brou de pollastre, de verdures, de carn i de peix. I només durant l'hivern passat se'n van arribar a vendre 70.000 càpsules. Totes per Internet o a través d'una quarantena de botigues de proximitat.

Nous reptes

Ara, superat amb nota el primer tast, l'empresa gironina inicia el camí de l'expansió. I per al 2017, els plans són ambiciosos. D'entrada, Planellas ja busca nau per poder obrir fàbrica pròpia i concentrar-hi tot el procés de producció. Fins ara, la matèria primera es tracta en una nau compartida a Vilablareix, s'envia a liofilitzar a Barcelona i es porta a envasar a Fornells de la Selva.

Aquest novembre, amb la baixada de temperatures, les vendes de Suppacaps han tornat a agafar embranzida. En una setmana ja se n'han venut 12.000 càpsules. A cada capsa hi van deu dosis (abans n'hi havia sis) i el seu preu de venda volta els 3,70 euros. A la gamma de sabors de l'any passat, a més, ara se n'hi ha afegit un altre: la sopa miso. Suppacaps vol aprofitar aquest hivern per estendre la seva xarxa comercial. «L'objectiu és que, al llarg d'aquesta temporada, arribem a vendre quatre milions de càpsules, facturem un milió d'euros i siguem presents a més de 600 botigues d'arreu de Catalunya i l'Estat», diu Planellas.

Mercat internacional

A més, l'empresa gironina també mira cap a l'exterior. Ja ha començat a fer tractes amb Holanda, Suïssa i Dinamarca i vol ampliar el llistat de països europeus amb França, Bèlgica i Anglaterra. Afegint, a més, una nova varietat: la sopa de tomàquet, molt consumida en aquests dos últims mercats. «Europa ens interessa molt, perquè hi ha molta tradició de prendre's un sandvitx i un brou a l'hora de dinar», explica Planellas. Suppacaps també negocia amb distribuïdors de l'Aràbia Saudita i de països de l'altra banda de l'Atlàntic, com l'Uruguai o l'Argentina. Exportar a l'hemisferi sud permetrà que l'empresa «vengui càpsules tot l'any», precisa Planellas.