La DO Cava va vendre l'any passat 245,1 milions d'ampolles, un 0,42% més que el 2015, en el que suposa un nou màxim històric. Un volum de vendes que es va traduir en una facturació global de 1.079 milions d'euros, un 2,3% més. Les exportacions, que ja suposen dues terceres parts del total de les vendes, van créixer el 2016 un 1,10%.

Tot i la caiguda de mercats clau com l'alemany (-14,1%) o l'anglès (-3,87%), la forta pujada de països com França (20,75%), el Japó (8,67%) i els Estats Units (7,65%), han assegurat que les vendes a tercers països hagin pujat un any més.

Sobre el descens de vendes a Alemanya, que per primer cop s'ha vist superat per Bèlgica al capdavant dels països compradors, el president de la DO Cava, Pere Bonet, va explicar que es justifica per la pujada de preus de Freixenet, el principal exportador a aquest país. Pel que fa al conjunt de les dades, Bonet va valorar positivament el 2016 i va remarcar com a principal repte de futur seguir internacionalitzant la marca Cava i potenciar la gamma Premium, que actualment suposa l'11,6% del total de les vendes fins arribar al 20%.

A l'hora de valorar les vendes de cava al mercat interior, que el 2016 van caure un 0,80% amb 86,1 milions d'ampolles, Pere Bonet va destacar que el descens és menor del previst inicialment, que era d'un 3%, i que representa una clara recuperació respecte a les xifres dels anys 2012 i 2013 quan es van superar per poc els 81 milions d'ampolles venudes.

Aquí, Bonet va destacar que tot i estar encara lluny de les xifres del 2010, quan es van superar els 95 milions d'ampolles venudes, les vendes dels tres últims anys demostren que s'ha superat el pitjor de la crisi. Sobre les exportacions, Bonet destaca que de les 235 empreses productores de la DO, el 62% ja són exportadores. Tot i que les vendes a la UE han baixat un 1,94% per la caiguda de les vendes a Alemanya i Anglaterra, el president de la DO posa en valor l'alça de les exportacions a països tercers, que han pujat gairebé un 10%, amb alces importants a mercats com els Estats Units, per exemple.

Bonet va ressaltar la forta penetració del Cava Premium a països com Dinamarca (40,5%), Alemanya (31%), Suècia (33,5%), Bèlgica (15,4%) i el Japó (12%) i indica que la implantació del Cava Premium «és vital per a la consolidació de la marca Cava».