La Companyia Cervesera del Montseny enguany compleix deu anys. Un dels seus socis, Julià Vallès, ha explicat que ho fan convençuts que el producte que ara ofereixen és molt millor que quan van començar. Segons destaca, la constància i les innovacions tecnològiques, sobretot en maquinària, han fet la resta. També reconeix que hi ha tingut força a veure el moment «dolç» que viu el sector de la cervesa artesana. Tot i això, reivindica que l'any 2007, quan van començar, encara calia «picar molta pedra». Vallès indica que l'empresa, després de creixements importants que l'any passat van arribar al 20%, està consolidada i aquest 2017 preveu créixer entre el 5 i el 10%.

L'any 2016, Cervesa del Montseny va créixer un 26%, va superar el milió d'euros de facturació i va produir més de 300.000 litres. En els seus inicis van començar amb quatre referències (rossa, malta, blat i negra) i, deu anys més tard, han arribat a les catorze. Ara poden oferir una gamma d'estils molt diferents, va comentar Vallès, des de cerveses lleugeres a cerveses molt més «extremes», que es destinen en gran part a l'exportació. De fet, però, l'exportació suposa un 20% de la seva producció anual, mentre que la resta, el 80%, es destina al mercat català. Dels països on s'exporta, de moment la venda se centra als Estats Units, Dinamarca i Suècia.

L'empresa ha ampliat la superfície de la fàbrica, amb l'adquisició d'una segona nau on es fa l'embotellat, i enguany també s'ha invertit en nova maquinària per valor de 300.000 euros, que se sumen als prop de 250.000 que es van invertir l'any passat. Tot plegat, segons Vallès, representen inversions «arriscades», però que els permeten consolidar-se.