La Fundació Comerç Ciutadà, que aglutina entitats comercials de Vic, Mataró, Olot, Figueres, Tarragona, Granollers, Sabadell i Terrassa, i la UAB han instal·lat comptadors de persones a diversos eixos comercials d'aquests municipis. L'acció s'emmarca en la primera edició de l'Observatori dels Centres Urbans i Comerç que ambdós ens han creat per analitzar quins són els patrons de comportament dels consumidors d'aquestes ciutats mitjanes i definir estratègies concretes per captar i atraure els clients, igual que fan les grans superfícies.

Entre les dades més rellevants, l'estudi reflexa que els centres urbans de les ciutats monitoritzades han tingut un volum global de 16,5 milions de visitants, amb una intensitat mitjana diària de 90.564 clients potencials durant els 10 mesos analitzats. Diàriament els fluxos mostren diferències entre franges horàries. Els dies feiners presenten una major afluència de vianants a la franja horària de les cinc a les nou, coincidint amb l'horari comercial de tarda. Mentre que, els dies festius la major afluència es concentra al matí de nou a una.

En paral·lel, s'han censat un total de 5.172 locals comercials, dels quals 81,92% són locals oberts i 18,02% són tancats. Durant els deu mesos estudiats hi ha hagut una rotació comercial del 3,62% que afecta principalment a equipament de persones i alimentació.

L'informe també indica que l'activitat comercial dels centres urbans es caracteritza per la seva diversitat sectorial, no obstant, el sector amb major representació és equipament de persones amb un 23,07%.