La cap de llista d'ERC per Girona al Congrés, Teresa Jordà, ha carregat contra l'estat espanyol per "la deixadesa i el manteniment nul" a les infraestructures de les comarques gironines. La candidata ha assegurat que "que els trens arribin puntuals no hauria de ser un privilegi perquè és un dret" i ha assegurat que "el llistat de greuges" que acumula la demarcació és "alarmant". ERC ha posat com a exemples l'endarreriment en el desdoblament de l'N-II, la indefinició amb el Corredor del Mediterrani i "l'estat deplorable" de la xarxa ferroviària. "El maltractament de l'estat espanyol cap a les comarques gironines és flagrant", ha criticat la cap de llista. Per això, es compromet a "continuar lluitant per aconseguir que es desbloquegi aquesta situació" si obtenen una bona representació a Madrid després del 26-J.

La candidata gironina d'ERC pel 26-J, Teresa Jordà, ha qualificat l'estat de les infraestructures gironines com "un etern dia de la marmota" perquè des de fa 20 anys, a cada campanya electoral, se situen com a prioritats impulsar infraestructures que a hores d'ara encara no estan fetes.Per això, Jordà considera que el maltractament de l'estat espanyol cap a les comarques gironines és "flagrant" i posa com a exemple el desdoblament de l'N-II. "s'han organitzat més actes d'inauguració que quilòmetres desdoblats a la carretera Nacional II", ha ironitzat. La candidata republicana recorda que només s'han desdoblat poc més de sis quilòmetres dels més de cent que travessen la demarcació. "Estem davant d'una situació de dignitat, no només de seguretat.

Que ningú ho dubti, continuarem lluitant per aconseguir que es desbloquegi aquesta situació", s'ha compromès Jordà. L'estat de la xarxa ferroviària és, per a Jordà, "un dels altres dèficits històrics". "Des d'ERC en cap moment hi hem deixat de treballar", ha assegurat i posa com a exemple que els senadors del partit, durant aquests darrers mesos, han actualitzat les dades sobre l'estat de la xarxa i de les estacions de tren. "Malauradament no s'han trobat amb cap sorpresa positiva perquè la situació de deixadesa i de manteniment nul és una vergonya", ha exposat. "No pot ser que sigui un privilegi que els trens arribin puntualment, és un dret", afegeix.

ERC situa com a prioritats augmentar la freqüència dels combois, millorar l'estat de les estacions, augmentar la seguretat i eliminar les barreres arquitectòniques. "Per aquest motiu no ens aturarem i potenciarem la campanya de denúncia #volemtrendigne que hem impulsat a través de les xarxes socials", diu.Com a tercer objectiu "clau", Jordà fixa el Corredor Mediterrani. "És una prioritat absoluta, per això ens sorprèn que els companys gironins de Podemos no defensin que passi per aquí", ha afirmat Jordà. Per últim, a l'hora de prioritzar les accions a dur a terme en matèria d'infraestructures, Jordà també situa en aquest llistat l'aeroport de Girona. "Proposem convertir-lo en el segon aeroport de Catalunya i, en aquesta línia, apostem perquè s'especialitzi en línies low cost i que es complementi amb el del Prat", ha conclòs la candidata.