L'església del Carme de Peralada va viure divendres un d'aquells recitals que es mantindran en la memòria del Festival. L'ocasió prometia ja que el llibret anunciava un homenatge en tota regla a Victoria de los Ángeles. Una nit dedicada a la soprano catalana protagonitzada per l'orquestra que porta el seu nom, dirigida per Pedro Pardo, i la cantant guipuscoana Ainhoa Arteta.

L'amor per Puccini va ser el vincle que va unir les dues cantants. Com va confessar la soprano basca, ella era encara «una promesa amb potencial» quan va poder conèixer la catalana en els últims dies de la seva vida i juntes van poder entonar el Mi chiamano Mimi ( La Bohème) mentre De los Ángeles «es treia el respirador i els metges no donaven crèdit». La seva interpretació ahir d'aquesta ària imprescindible va ser un dels moments àlgids de la vetllada, per la qual es van passejar moltes de les heroïnes puccinianes: Liù, Manon o Tosca, amb la soltesa i elegància de De los Ángeles i la vehemència interpretativa d'Arteta.

Una expressivitat forjada pel seu pas per l'Actors Studio que li va fer eixamplar la seva capacitat d'emocionar si és que el seu infinit ventall vocal no fos capaç de sacsejar les ànimes del públic en cada interpretació. La cantant va rebre els encesos homenatges del públic en una emotiva gala en la qual també es van estrenar dues cançons musicades per Pedro Pardo sobre poemes de Victoria de los Ángeles, Oriental i A ti. Dues obres d'una simpàtica ingenuïtat que segons Arteta «demostren l'intel·lecte de Victoria» i que van adquirir un to excessivament cinematogràfic en els arranjaments de Pardo. La vetllada va finalitzar amb una Arteta plorant emocionada, en rebre sobre l'escenari la Medalla d'Honor del Festival que li va entregar l'ànima del Festival, Carme Mateu.