L'Ajuntament de Girona ha decidit canviar les bandes reductores de velocitat del trànsit per augmentar els controls per radar. El recentment nomenat regidor de Mobilitat, Joan Alcalà (CiU), considera que "les bandes rugoses penalitzen tots els conductors els que van ràpid i els que van a poc a poc, però especialment els conductors professionals i els serveis d'emergències". Alcalà afirma que només es deixaran en aquelles cruïlles on el pas aixecat serveixi també per eliminar les barreres d'accessibilitat i s'estudiarà mantenir-les en els entorns de les escoles.

Joan Alcalà considera que "les bandes reductores s'han utilitzat en excés i cal racionalitzar el seu ús". El regidor denuncia que fins ara "cada vegada que algun veí es queixava de l'excés de velocitat s'intal·lava una banda d'aquestes i això provoca moltes molèsties innecessàries a conductors que ja condueixen bé". "No és bo castigar a tothom", va remarcar Alcalà.

El nou responsable de Mobilitat va concretar que "el nou govern és partidari de buscar fórmules alternatives més efectives per controlar l'excés de velocitat". En aquest sentit, la policia local augmentarà els controls de radars mòbils en els punts on es detecti un augment de l'accidentalitat o de vehicles que circulin a major velocitat de la permesa.

Per altra banda, el consistori continuarà la política de sincronitzar els semàfors per evitar que els vehicles s'hagin d'aturar contínuament. L'objectiu de totes dues mesures és afavorir que hi hagi un trànsit de vehicles més fluid al conjunt de la ciutat, però també volen reduir la contaminació.

Aparcaments dissuasius

Per altra banda, l'àrea d'Urbanisme d'acord amb la regidoria de Mobilitat ha començat a negociar amb diversos propietaris dels accessos a la ciutat per començar a crear aparcaments dissuasius que permetin reduir el nombre total de vehicles arriben fins al centre. En l'actualitat s'està donant prioritat al sector dels Maristes, del pavelló de Fontajau i de l'entrada sud de la ciutat.

El regidor Joan Alcalà va concretar que "es tracta de solars que tenen dret a edificar però que amb la crisi econòmica no faran cap tipus de construcció". La proposta suposa una cessió temporal perquè el consitori pugui disposar d'aquests espai per habilitar aparcaments en superfície.

El regidor de Mobilitat va explicar que un cop estigui acordat s'adequaran els terrenys i es preveu crear una xarxa de busos-llançadora que permetin arribar al centre de la ciutat en pocs minuts i sense pèrdua de temps. Aquest servei s'establiria a les hores de més afluència d'entrada i sortida de la feina.