El primer dia de les noves zones de pagament .Una dona observa un parquímetre al carrer Impressors Oliva on en aquells moments pràcticament no hi havia cap vehicle aparcat, a excepció d'algun que es veu al fons de la imatge.L'interior del Parc de la Devesa de Girona, ple de vehicles que volien esquivar els aparcaments de pagament però que s'exposen a sancions més elevades perquè al Parc està prohibit estacionar-hi.

Perplexitat, resignació, incomprensió però també satisfacció i relax entre els diferents usuaris de les noves zones blaves i verdes d'aparcament que ahir es van posar en funcionament a la ciutat de Girona. Hi havia qui no se'n sabia avenir. També es veia molta gent aturada molta estona davant dels parquímetres on s'informa del funcionament de la màquina per obtenir el tiquet. Hi havia gent molesta, sobretot treballadors de fora de la ciutat, però també es detectaven veïns contents perquè per fi poden aparcar al costat de casa seva a l'hora de dinar.

Hi havia qui ja habitualment va a aparcaments de pagament soterrats i que ara podrà fer-ho a la via pública, com explicava Joaquim Ginesta, mentre aparcava el cotxe al carrer Canonge Dorca. O qui trobava bé la mesura, cansat de veure els mateixos vehicles aparcats al carrer Bonastruc de Porta mentre intentava aparcar per anar a fer alguna gestió, com Francesc Sala.

No tothom considera que la mesura impulsada per l'Ajuntament vagi dirigida a millorar la mobilitat. Xavier Martín assenyalava que la decisió només tenia com a finalitat recaptar més diners i lamentava que els ciutadans de fora de Girona siguin els qui han d'acabar gastant més diners. Francesc Mesa recordava que ja paguen prous impostos com per, a més a més, ara haver d'assumir que quedaven menys places lliures per aparcar sense rascar-se la butxaca.

La imatge dels diferents carrers del sector Devesa-Güell era pràcticament desèrtica. No semblava Girona. Molts conductors ahir esquivaven les 520 places de zona verda buscant aparcament gratuït a la zona dels Maristes, però també entrant al Parc de la Devesa. Allà està prohibit des de fa anys estacionar-hi, però sempre hi acaben entrant vehicles. Ahir, però, hi havia molts més cotxes dels que ja habituament es ju?guen ser sancionats amb una multa bastant més alta que no pagant a les noves zones de pagament en carrers propers. Que el Parc quedés convertit en aparcament va indignar el president de l'Associació de Veïns, Josep Plazas.

A les Pedreres, on hi ha un total de 142 estacionaments verds, caldrà veure com acaben els diferents racons on teòricament no es pot deixar el vehicle.

A les noves zones blaves, sobretot a les 141 places sota les vies del carrer Bonastruc de Porta, hi havia un grau d'ocupació força elevat.

Aquesta primera setmana no serà encara la definitiva a l'hora de conèixer la reacció dels conductors i l'èxit d'aquestes zones d'aparcament. Realment es podrà avaluar la setmana vinent, quan entrin en funcionament els centres educatius i els establiments comercials, ara de vacances. Serà quan es podrà fer la prova del cotó de les conseqüències en la mobilitat.