La Generalitat comença a tenir assumit que Ryanair abandonarà Girona. O almenys comença a insinuar-ho als gironins, no sigui que a aquests els vingui de nou. Pel que pugui ser, els responsables del Govern català ja parlen de minimitzar l'impacte econòmic que suposaria l'adéu de la companyia irlandesa per a les comarques de Girona.

El conseller de Territori, Lluís Recoder, va remarcar ahir que el Govern i ell mateix faran "l'impossible" per tal que el possible impacte econòmic del conflicte entre l'Executiu català i la companyia aèria Ryanair "no es noti" a la demarcació de Girona. El conseller va voler així calmar els ànims dels que s'han mostrat preocupats per les possibles pèrdues de llocs de feina a l'aeroport de Vilobí si Ryanair marxa i els seus efectes a l'economia de la demarcació. I és que ahir ERC va retreure a Recoder haver negociat amb la companyia sense tenir en compte que ara Ryanair pretén augmentar la seva presència a Barcelona, i Girona i Reus ja no són tan prioritàries en la seva estratègia.

La diputada gironina d'ERC, Carme Capdevila, va ser l'encarregada de preguntar al conseller aquest dimecres des del Ple del Parlament quina és l'estratègia que té el Govern per negociar amb Ryanair i aconseguir que no marxi dels aeroports de Girona i Reus. A més, la republicana va qüestionar també que el Govern no vulgui concentrar totes les companyies de baix cost a Barcelona. La resposta de Recoder va ser clara. "Les afirmacions sobre la pèrdua de llocs de treball i l'impacte sobre l'economia gironina s'haurà de demostrar. I farem l'impossible perquè l'impacte no es noti", va declarar el conseller de Territori. Lapsus o no, el temps verbal utilitzat sembla donar a entendre que el Govern ja dóna per fet que Ryanair no seguirà a Girona.

A més, Recoder va retreure a ERC i als partits que donaven suport a l'anterior Govern que "es comprometessin a subvencionar amb fins a 4 milions d'euros de taxes aeroportuàries" en el seu preacord amb la companyia. En aquest sentit, va avançar que l'actual Executiu no seguirà aquesta directriu i opta per "negociar amb Aena perquè tingui una política de bonificacions en les taxes que beneficiï l'aeroport de Girona".

Amb tot, Capdevila va criticar al Govern que la seva estratègia de negociació amb Ryanair estigui basada a "fer una oferta sense preveure que la companyia ha canviat l'estratègia volent créixer a Barcelona"

No compleix els contractes

Lluís Recoder va censurar així mateix la forma d'actuar de l'aerolínia, indicant que Ryanair només compleix els contractes quan li convé, i va acusar la companyia d'haver demostrat un incompliment "constant i reiterat" dels acords als quals va arribar amb el tripartit.

En ser preguntat al ple del Parlament sobre les negociacions entre el Govern i l'aerolínia perquè aquesta segueixi operant a Girona i Reus, es va interrogar: "Com volen que negociem si el precedent és que la companyia, quan entén que alguna cosa signada no li convé, deixa de complir-la?".

Recoder va remarcar que Ryanair no és una aerolínia com les altres perquè, malgrat ser "eficaç" en la prestació de serveis, té un comportament impropi que no té comparació en el món de l'aviació. Va recordar que Ryanair té contractes vigents a Reus i Girona, i va lamentar que la seva actitud dificulti les negociacions.