Ryanair reconexia aquesta setmana per boca de Ken O'Toole i per primera vegada que implantar-se a Barcelona pot suposar retallar rutes a Girona. Reproduïm avui l'en?trevista completa, en què O'Toole parlava també d'altres qüestions.

Què li falta a l'actual aeroport de Girona per acontentar Ryanair (serveis, una altra pista, més aparcament...)?

No res, des de Ryanair pensem que l'aeroport de Girona està molt bé, n'estem molt contents.

Quantes rutes pot arribar a tenir-hi Ryanair en les condicions actuals?

L'ideal seria mantenir el nivell actual i després ampliar-lo a Barcelona. Però la realitat és que si l'objectiu d'anar a Barcelona reeixís, podria tenir un impacte negatiu per a les rutes de Girona. Nosaltres voldríem mantenir el mateix nivell a Girona, que penso que suposen un gran potencial per a aquesta ciutat. Però ja veurem si això és possible.

A Girona hem de preocupar-nos?

Repeteixo que el nostre objectiu és que no tingui un impacte negatiu a Girona; això és el que ens agradaria. Tot dependrà de les negociacions que mantenim amb les diputacions.

Molts dels usuaris de Ryanair a Girona, que vénen de Barcelona, deixarien de venir-hi.

Si nosaltres tenim el compromís de les administracions autonòmiques i locals, seguirà essent assumible estar a Girona.

Costa de creure que Ryanair assumeixi alhora, per exemple, Girona-París i Barcelona-París.

Pot haver-hi rutes duplicades, però això sigificaria treballar molt més per crear la demanda que utilitzi aquests vols. Els governs locals hauran de treballar per poder fer-ho factible.

Els termes de l'acord Ryanair-administracions gironines hauran de canviar molt quan es renovi?

Prefereixo no comentar com estan anant les negociacions. Sí que li puc dir que l'objectiu és incrementar un 60% el negoci a Catalunya, assolint tres milions de passatgers a Barcelona.

Com quedaria l'aeroport de Girona si Ryanair marxés?

Home, l'any 2002 a Girona hi havia 50.000 passatgers. Ara, amb Ryanair, hi ha el que hi ha. Considerem que Girona és l'aeroport de la xarxa d'Aena més aprofitable d'Espanya.

Passatgers de Ryanair es queixen sovint que davant qualsevol reclamació se'ls deriva a un telèfon de Dublín. Tenen pensat posar a Girona algun responsable que els atengui?

Ryanair mou 166 milions de passatgers a tot el món, que estan satisfets. I a tots se'ls aplica el mateix sistema d'atenció al client. És un sistema que funciona.

Com afecta la crisi a Ryanair?

Una crisi econòmica, a més de coses negatives, en té de positives. Per nosaltres és una gran oportunitat de creixement, ja que hi ha altres aerolínies que fan fallida i això ens presenta una nova quota de mercat que podem aprofitar. L'any 2009 hem augmentat un 15% els passatgers.

Parlant de crisi: veu Espanya pitjor que altres països?

(Riu) A Irlanda diem que Portugal, Irlanda, Grècia i Spain formen les inicials de PIGS [porcs]. I així estem.