Els fabricants d'automòbils estan preocupats. La gent jove, amb possibilitats de conduir, cada cop creu menys necessari comprar-se un cotxe. Prefereixen gastar-se els diners estalviats del primer sou en viatges, dispositius mòbils o roba. Aquells que tenen uns "papàs" que els ofereixen el regalet del cotxe, demanen una altra cosa. És la tendència. Per la ciutat, el transport públic, i si he d'anar a algun lloc a passar el cap de setmana, el llogo. És molt fàcil fer els números. Financerament, tenir un cotxe que no es faci servir obligatòriament per a la feina o per raons personals, és una bossa de despeses. Impostos, manteniment, assegurança, benzina, peatges i algun ensurt de tant en tant. A això se li suma el preu. L'oferta de lloguer permet agafar i tornar el cotxe quan vulguis. Després ja hi ha empreses, batejades com carsharing, on ets soci d'una societat que facilita cotxe i altres avantatges a canvi d'una quota. L'any passat es va celebrar el centenari de la fabricació del Ford T, el primer cotxe per al poble, com es va anomenar, que va sortir de Detroit. Primer als Estats Units i després a la resta del món, tenir un cotxe era un símbol de poder adquisitiu, el millor regal que es podia fer la classe mitjana. Amb aquest propòsit va néixer el 600. Encara avui, és cert, el cotxe és per a molta gent més un símbol d'estatus que una eina per moure's. Els fabricants fins i tot van ser capaços de vendre 4x4 per anar per la ciutat. Però potser tot això comença a acabar-se. Els fabricants dels automòbils del present ja més immediat saben que si volen tornar a posar-se de moda, ja no serà pels diners, hauran de presentar opcions energètiques més sanes i respectuoses amb el medi ambient.