Segueix-nos a les xarxes socials:

"Artania": doble escala als ports de Girona

Els creueristes del vaixell operat per Phoenix Reisen desembarquen al matí a Roses i embarcaran a la nit a Palamós

"Artania": doble escala als ports de GironaTom Borsild

Arribar per un port i sortir per un altre. Això es el que faran avui molts dels creueristes que viatgen aquests dies a bord de l'Artania: desembarcar a Roses al matí i tornar a embarcar quan el vaixell ja sigui amarrat més al sud, a Palamós, en una operació gens habitual, de moment, als ports de la Costa Brava.

Tocades les set fondejarà a la badia de Roses i, mitjançant barques, bona part dels viatgers arribaran als molls del port, on els esperaran els autobusos i vehicles contractats per conèixer les terres de Girona, amb les clàssiques excursions per la zona que inclouen Girona, els pobles de l'Empordà, Figueres i algunes cales a la zona de Pals. Quan tothom sigui ja a terra, les barques auxiliars tornaran a les seves posicions al vaixell i pels volts de les nou l'Artania continuarà viatge per la costa passant ben a prop de l'Escala, les Illes Medes, Begur i Calella per entrar al moll comercial del port de Palamós a migdia, on s'estarà onze hores.

Aquesta operació de combinar un port d'arribada amb un de sortida en la mateixa jornada és un cas pràcticament inèdit a la zona, que és pràcticament calcada a una operativa creuerística força freqüent a l'altra banda de la península: Galícia, on els vaixells que van de sud cap el nord solen entrar a la Ria de Vigo, deixar els passatgers a l'estació marítima per fer excursions cap a Santiago de Compostel·la i altres viles. Mentre els passatgers van per terra, el vaixell torna a mar obert i guanya unes hores de temps navegant cap el nord i arribant al port de Corunya, on recull els passatgers que han baixat a terra i continuen viatge cap a França, Anglaterra o altres ports del nord d'Europa.

En el cas d'avui, el vaixell, que ahir era a Montecarlo en un dels dissabtes més intensos de l'any, ja que era dia d'entrenaments pel gran premi de Fórmula 1, el punt d'entrada a Girona ha estat, doncs, Roses. Curiosament, el departament de comunicació de Ports de la Generalitat no volia indicar a quina hora arribava l'Artania a l'Alt Empordà, adduint "raons de seguretat", un argument que no deixa de ser curiós, perquè assabentar-se'n ha estat tan fàcil com consultar l'itinerari del vaixell a Phoenix Reisen i fins i tot, en el cas de Palamós, la mateixa web de turisme local indica els dies de creuers i en quin horari estan a port, per fer conèixer als habitants de la vila i al sector turístic quant de temps passen els creueristes a terra.

L'Artania és un vaixell de mida mitjana en el mercat actual: té 230 metres de llargària i un desplaçament de prop de 45.000 tones. A bord hi viatgen unes 1.000 persones, tot i que la seva capacitat màxima arriba a les 1.260, acompanyades d'una tripulació de 520. Va ser construït al 1984 i fins al 2011 va operar per la companyia Princess Cruises, centrant-se en creuers pel Carib i per la costa oest dels Estats Units i Mèxic.

Des de fa cinc anys està noliejat per Phoenix Reisen, un operador turístic alemany creat el 1973 que des dels anys 80 s'ha especialitzat en creuers pensats per al mercat de parla alemanya, d'aquí que els viatgers d'avui siguin majoritàriament alemanys, austríacs i suïssos, ja que tot el que es fa al vaixell és monolingüe i adreçat a aquest important mercat emissor de turisme. L'arquitecte marítim contractat originalment per Princesa Cruises va dissenyar un vaixell molt elegant i tot i que ja té anys, l'ara anomenat Artania continua sent un vaixell modern i de línia atractiva, amb totes les cabines i suites exteriors. Aquestes van des dels 17 als 105 m2. Té també dos restaurants formals i un a l'aire lliure, dues piscines, un teatre, una sala de cinema i una interessant biblioteca.

A les onze de la nit, l'Artania sortirà novament a mar obert per arribar demà al matí a Barcelona. Després visitarà les illes de Formentera i Eivissa i seguirà cap a Cadis, Lisboa i Vigo. El viatge continuarà per Guersney, a les illes del canal, Le Havre, Dover i Amsterdam abans d'arribar al darrer port del creuer: Bermerhaven, Alemanya, on arribarà el proper 10 de juny.

Pel que fa als propers creuers a Girona, no hi haurà més moviments fins a mitjans de juny: els dies 14 i 20 el Seabourn Sojourn tornarà a Palamós i el 23 el Silver Cloud es deixarà veure a la badia de Roses.

Prem per veure més contingut per a tu