Segueix-nos a les xarxes socials:

Efectes del confinament en les notes d’ESO

El confinament del curs passat no va comportar descensos globals en totes les competències per als alumnes de 4t d’ESO, però sí en anglès i matemàtiques. Així ho indica un estudi del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu que creua els resultats de les proves d’avaluació de quart d’ESO d’enguany amb dos qüestionaris, sobre confinament i context.

Els resultats s’han comparat amb les proves del 2018-2019 i mostren millores en llengua catalana (+2,4 punts), llengua castellana (+0,2) i en la competència cientificotecnològica (+0,2). En canvi, en anglès i matemàtiques hi ha un descens «considerable» de 4,2 i 3,5 punts sobre 100, respectivament. L’estudi atribueix aquest descens al fet que aquestes dues competències, anglès i matemàtiques, requereixen un acompanyament continu del professorat, que pot resultar més difícil d’aconseguir de manera telemàtica.

Així mateix, els resultats arriben a la conclusió que el tancament va afectar més perjudicialment els alumnes més vulnerables per no poder beneficiar-se de l’«efecte company».

Prem per veure més contingut per a tu