El confinament del curs passat no va comportar descensos globals en totes les competències per als alumnes de 4t d’ESO, però sí en anglès i matemàtiques. Així ho indica un estudi del Consell Superior d’Avaluació del Sistema Educatiu que creua els resultats de les proves d’avaluació de quart d’ESO d’enguany amb dos qüestionaris, sobre confinament i context.

Els resultats s’han comparat amb les proves del 2018-2019 i mostren millores en llengua catalana (+2,4 punts), llengua castellana (+0,2) i en la competència cientificotecnològica (+0,2). En canvi, en anglès i matemàtiques hi ha un descens «considerable» de 4,2 i 3,5 punts sobre 100, respectivament. L’estudi atribueix aquest descens al fet que aquestes dues competències, anglès i matemàtiques, requereixen un acompanyament continu del professorat, que pot resultar més difícil d’aconseguir de manera telemàtica.

Així mateix, els resultats arriben a la conclusió que el tancament va afectar més perjudicialment els alumnes més vulnerables per no poder beneficiar-se de l’«efecte company».