Segueix-nos a les xarxes socials:

Ryanair indemnitzarà per primer cop un passatger per esperar 12 hores un vol

L'Audiència de Girona va confirmar la sanció de 400 euros del Jutjat Mercantil

Ryanair indemnitzarà per primer cop un passatger per esperar 12 hores un voldiari de girona

La Secció Primera de l'Audiència de Girona, encarregada de casos civils, ha obligat la companyia aèria de baix cost Ryanair a indemnitzar un passatger que va estar gairebé dotze hores esperant un vol. Els fets van tenir lloc el 9 de desembre de l'any passat a l'aeroport de Bratislava, Eslovàquia. El passatger havia d'agafar un avió que sortia a quarts d'una del migdia, però la realitat és que el vol no es va enlairar fins gairebé la mitjanit. L'home va portar la companyia als jutjats, que van obligar Ryanair a indemnitzar-lo amb 400 euros. Ara l'Audiència ha confirmat la condemna, la primera per a la companyia a les comarques gironines.

Segons va informar ahir Ràdio Girona, el passatger va presentar la seva demanda al Jutjat Mercantil de Girona. L'home va relatar que el 9 de desembre de l'any passat havia reservat un bitllet per a un avió de Ryanair que anava des de Bratislava fins a l'aeroport de Girona-Costa Brava. El vol sortia a tres quarts d'una del migdia de l'aeroport eslovac i després de dues hores i mitja de trajecte havia d'aterrar a Vilobí d'Onyar.

Eterna espera

La veritat, però, és que al final l'avió no es va enlairar fins a la mitjanit, i el passatger va haver-se d'esperar gairebé dotze hores a l'aeroport de Bratislava. A la demanda, el passatger sol·licitava 800 euros d'indemnització per danys i perjudicis. Durant el judici, els representants de la companyia aèria van justificar el retard dient que l'aeronau havia tingut problemes tècnics i els havien de solucionar.

El Jutjat Mercantil, però, va donar la raó al passatger i va obligar la companyia aèria de baix cost a pagar-li una indemnització de 400 euros. Ryanair va recórrer la decisió del jutjat i va portar el cas fins a la Secció Primera de l'Audiència, que s'encarrega de casos civils.

Ara, l'Audiència de Girona ha confirmat la condemna del Jutjat Mercantil i va confirmar la sanció de 400 euros a la companyia, Ryanair.

Aquesta és la primera que s'imposa a la companyia a les comarques gironines. La resolució de l'Audiència de Girona indica que l'avaria "no justifica l'espera de gairebé dotze hores" que va patir el passatger. Indica, a més, que la companyia de baix cost Ryanair no va actuar amb previsió, i atribueix al fet d'estalviar-se diners el fet que no hagués noliejat un altre avió o desviés els passatgers a altres companyies.

Prem per veure més contingut per a tu