Segueix-nos a les xarxes socials:

TAV

Acaben el viaducte de Bàscara

Al tram encara queden obres importants per acabar com l'estació o el túnel de Vilademuls

Acaben el viaducte de Bàscaraconxi molons

L'Estat ha acabat la construcció del viaducte de Bàscara, sobre el riu Fluvià, que és el més llarg del tram del TAV Barcelona-Figueres. No és l'únic que s'ha executat, n'hi ha tres més que ja estan enllestits. Per a la construcció del viaducte s'han utilitzat 21.810 metres cúbics de formigó i 6.518 tones d'acer. D'altra banda, es continua treballant per acabar el tram amb infraestructures importants encara pendents d'acabar com el túnel de Vilademuls o l'estació provisional de Vilafant.

El viaducte de 835 metres salva la comarcal Gi-544 (des de Bàscara a Esponellà), el riu Fluvià i la futura ampliació de la N-II. La gran infraestructura està situada sobre 13 pilars que oscil·len entre els 8,6 i els 19,3 metres. Les estructures estan formades per suports de formigó a una profunditat de 24 metres.

Les obres es completen amb la col·locació de les proteccions laterals, la capa d'impermeabilització, les canalitzacions del drenatge i la col·locació d'aparells de dilatació, entre d'altres. Una vegada s'hagin portat a terme es faran les proves de càrrega, tant estàtica com dinàmica, segons ha informat el Ministeri de Foment.

El viaducte està situat al tram Vilademuls-Pontós, de 5,7 quilòmetres i discorre entre els termes de Vilademuls, Bàscara i Pontós. Els altres tres viaductes del traçat, Riera de Cinyana (96 metres), Rec de Cassinyola (8) i Rec de Casinyola II (127), tenen les estructures enllestides.

Al tram, previ a l'enllaç amb el de Figueres-Perpinyà, ha costat 85 milions d'euros i encara s'hi estan portant a terme infraestructures importants com l'acabament del túnel de Cavorques i l'estació provisional, on ja es poden veure les estructures. Aquesta darrera obra ha d'estar enllestida abans de finals d'any, quan s'espera que puguin començar a circular els primers trens.

Prem per veure més contingut per a tu