La pandèmia impulsa que els pacients crònics disposin de la medicació hospitalària a les farmàcies
Les persones són escollides per l’hospital pel seu perfil de fragilitat i dependència des del 2020

Mostres d’aquests medicaments. | SALUT / l.t. girona
Milers de pacients crònics s’han beneficat del nou procés de dispensació de la medicació hospitalària ambulatòria (MHDA), que des de fa dos anys està a disposició de pacients específics. El projecte, dissenyat el març del 2020, just a l’inici de l’esclat de la pandèmia de la covid-19, es va posar en marxa sent pioner a tot l’Estat espanyol. Actualment, la iniciativa s’ha estès a tot al territori. Hi participen 38 hospitals i 2.484 farmàcies comunitàries de tota Catalunya. El Departament de Salut i el CatSalut estableixen el marc legal, les bones pràctiques i el seguiment de la seva implementació. L’objectiu és facilitar als malalts l’accés en proximitat de la medicació. Des dels hospitals es valoren els pacients que, a criteri clínic, poden requerir-hi per motius de risc, incloent-hi compromís immunitari, afectació pulmonar greu, fragilitat clínica, dependència o vulnerabilitat i que per distància del seu centre hospitalari es justifiqui la seva inclusió en el programa.
La presidenta de l’Associació Gironina Farmacèutica Empresarial, Carme Rigall, ha afirmat recentment a aquest diari la importància de preservar aquesta iniciativa, ja que «per als pacients és molt més còmode no haver-se de desplaçar als hospitals». També espera que la mesura perduri més enllà de la pandèmia.
La primera distribuïdora va ser Fedefarma. «Per a nosaltres no ens ha suposat cap inconvenient, sempre que podem col·laborem estretament amb Salut», afirma el seu president a Girona, Ramon Iglesias.
- Les matrícules canvien aquest juliol: aquestes són les noves lletres que començaran a veure’s als cotxes
- Per què no hi ha meduses aquest estiu?
- Vol vendre el seu pis i descobreix un embargament perquè l’han confós amb una altra persona
- La rehabilitació de les passeres sobre el riu Güell s'atura per l'aparició de més llistons malmesos
- Un incendi crema una granja d'Aiguaviva i obliga a mobilitzar deu dotacions dels Bombers
- Les imatges de Pau Cubarsí, el primer gironí que guanya el Mundial
- Els veïns de les Gavarres després de l'incendi: «Fa por tornar-hi, però aquí tinc la meva vida»
- L'Ajuntament de Girona licita la redacció del projecte d'urbanització del futur Campus de Salut per 167.976 euros
