Segueix-nos a les xarxes socials:

Nissan amenaça amb un ERO si no fabrica el nou turisme a Barcelona

La multinacional japonesa ofereix fer un model a canvi d'una reducció dels costos salarials

Nissan preveu aplicar un ERO temporal per a uns 750 o 800 treballadors el 2014 i acomiadar uns 150 o 200 el 2015 en cas que la planta de la Zona Franca no s'adjudiqui el turisme que la multinacional japonesa ha ofert fabricar a Barcelona a canvi d'una reducció de costos salarials.

Nissan segueix exigint als sindicats que acceptin la introducció d'una doble escala salarial permanent per als nous contractats si volen fabricar aquest model a Barcelona, que comportaria 1.000 nous llocs de treball i altres 3.000 llocs de treball indirectes, així com uns 130 milions d'euros d'inversió a la planta.

En una trobada amb els mitjans, el director de recursos humans de Nissan Motor Ibèrica, Antonio Lasaga, va explicar que aquest ERO figura en les previsions de la companyia si la planta de la Zona Franca es queda aquest turisme, del qual fabricaria unes 80.000 unitats anuals.

Segons va detallar Lasaga, la caiguda de la producció de la furgoneta X83, que es comercialitza com Nissan Primastar, Renault Trafic i Opel Vivaro, i d'altres models fabricats a la Zona Franca ja obligarà el 2013, quan la planta funcionarà a un "60 o 80 %" de la seva capacitat, a prescindir d'uns 220 empleats temporals.

Així doncs, si la planta de la Zona Franca no aconsegueix augmentar la seva producció els anys vinents amb aquest turisme - situat en el mateix segment que models com el Seat Leon o el Volkswagen Golf-, el seu futur "començaria a complicar-se", va assegurar el responsable de recursos humans.

Les negociacions entre Nissan i els sindicats sobre l'acord salarial que permetria fabricar un turisme a la planta de la Zona Franca de Barcelona van encallar de nou el 21 de desembre passat per les discrepàncies a l'entorn de la doble escala salarial, i ara la companyia continua augmentant la pressió perquè els sindicats, i en especial CCOO, el més reticent a l'acord, s'avinguin al pacte.

Companyia i sindicats estan d'acord que els nous contractats cobrin d'entrada 19.900 euros, però mentre Nissan ofereix incrementar en set anys el seu sou fins als 29.900 euros, sindicats com CCOO reclamen que pugui elevar-se aquesta xifra fins al nivell salarial actual de l'operari mitjà.

Prem per veure més contingut per a tu