Segueix-nos a les xarxes socials:

Divuit empreses i fons inversors s'han interessat per la fàbrica de Gas Gas a Salt

L'Ajuntament dóna suport als treballadors i demana la continuïtat de l'empresa i el manteniment dels llocs de feina

Divuit empreses i fons inversors s'han interessat per la fàbrica de Gas Gas a Saltacn

Les instal·lacions del fabricant de motos Gas Gas a Salt han rebut 18 visites d'empreses i fons inversors interessats en comprar la companyia segons va informar ahir el comitè d'empresa durant una roda de premsa, en la qual l'Ajuntament del municipi va mostrar el seu suport als treballadors. Des de principis d'any, la producció de Gas Gas està aturada i aquest juliol la fàbrica va iniciar un procés de liquidació després d'entrar en concurs de creditors per un deute acumulat de 37 milions d'euros i una manca d'acord amb la banca creditora.

El comitè quantifica fins a divuit inversors que s'han post en contacte amb l'administrador concursal per adquirir la fàbrica de Salt. «Hi ha diversos inversors que s'han apropat a l'empresa. A partir d'aquí, si estan interessats, signen una carta de confidencialitat i els hi donen informació sobre l'estat de Gas Gas» va explicar el president del comitè d'empresa, Pere Brangolí. Més enllà d'això, però, els treballadors no tenen informació sobre quins plans de negoci hi ha darrere de cada visita i si els aspirants a comprar la fàbrica volen tornar-la a posar en funcionament o no.

L'Ajuntament de Salt, per la seva banda, va transmetre en roda de premsa el seu suport als treballadors de la fàbrica Gas Gas i va sol·licitar una reunió amb l'administrador concursal. Segons l'alcalde, Jordi Viñas, hi ha quatre punts bàsics que cal defensar: la continuïtat de fàbrica a Salt, el manteniment dels llocs de treball, el seguiment del teixit empresarial saltenc en la fabricació de motos, i que la decisió de l'administrador concursal no només tingui en compte el criteri econòmic, sinó també social, amb referència a les persones que es beneficien indirectament de l'activitat de Gas Gas. «Ens oposem a què la firma sigui trossejada, venuda per part o deslocalitzada», va dir Viñas.

De fet, fa una setmana, els treballadors de Gas Gas van rebre els dirigents de l'austríaca KTM amb pancartes on es llegia «KTM aquesta no és casa teva» i pneumàtics incendiats per rebutjar la voluntat del potencial inversor de desmantellar la fàbrica un cop adquirida. Pere Brangolí, va especificar que tot i que la protesta es va fer en contra de KTM l'objectiu era «enviar un missatge a tots els inversors que vulguin fragmentar la fàbrica».

Líders del sector «off-road»

El secretari del comitè d'empresa, José M. Lara, va afirmar que Gas Gas és un referent en el món de les motos de trial i que després de nou mesos d'activitat parada, només servint peces de recanvi, encara hi ha clients amb «molt d'afecte» per la marca. Malgrat que encara no se sap la magnitud dels danys per l'aturada de la producció i que el teixit comercial de la companyia molt probablement s'ha vist afectat, Lara assegura que «hi ha gent que està esperant a veure si tornem a arrencar per comprar la nostra moto».

Segons el secretari del comitè d'empresa, aquest reconeixement ve especialment de fora. «Potser aquí a l'àmbit nacional, la marca no té tota la força que hauria de tenir, però internacionalment és molt reconeguda». I és que l'empresa és present als cinc continents i exporta el 90% de la seva producció a 52 països.

Gas Gas es va fundar el 1985 i sempre ha estat lligada al off-road. Primer com a importadora de SWM i, més tard fins avui dia, com a fabricant de motos de trial, enduro i raids.

La fàbrica de Salt té una plantilla de 93 treballadors i dóna feina indirectament a 400 famílies. La seva capacitat productiva anual és de 10.000 vehicles, tot i que habitualment en produeixen entre 7.000 i 8.000 motos. Enguany, però, donades les circumstàncies només se n'han fet 50.

Prem per veure més contingut per a tu