Segueix-nos a les xarxes socials:

La capacitat per estalviar dels espanyols ha caigut quatre punts en els darrers 3 mesos

Com a contrapartida, el nombre de ciutadans que poden estalviar va augmentar al febrer tres punts respecte al mateix mes de l'any anterior Un 40,2 per cent dels consumidors manifesten la seva intenció d'estalviar en els proper mesos

La capacitat per estalviar dels espanyols ha caigut quatre punts en els darrers 3 mesos

La capacitat per estalviar dels espanyols ha descendit quatre punts percentuals en els últims tres mesos, en passar d'un 50,4% dels ciutadans que declarava estalviar al febrer al 46,3% que diu poder fer-ho ara, segons l'últim Observatori de Cetelem. No obstant això, respecte al mateix mes de l'any passat, el nombre d'espanyols que poden estalviar ha augmentat tres punts percentuals, ja que a l'abril de 2018 només un 43,3% dels ciutadans declarava poder estalviar una mica de diners.

Alhora, la intenció de seguir estalviant ha augmentat una dècima en l'últim mes i gairebé quatre punts percentuals en l'últim any, amb un 40,2% consumidors manifestant ara la seva intenció d'estalviar en els propers mesos.

Pel que fa a la percepció que tenen els espanyols de la seva situació econòmica personal, aquesta ha millorat prop de dues dècimes en l'últim mes, en atorgar-li de mitjana una nota de 6,47 punts, per sobre de la que atorguen a la situació econòmica general del país, que és de 5,55 punts.

En termes anuals, la nota de la situació general ha augmentat en 0,43 punts, mentre que la situació personal ho ha fet en 0,29 punts. No obstant això, creix el nombre d'espanyols que pensen que la situació general anirà a pitjor en els propers dotze mesos, fins al 24,1% que manifesta ara aquesta tendència.

«Top 5» de compres

Pel que fa a les tendències de compra, el «top 5» per als propers tres mesos són els viatges, amb un 25%; seguit per tecnologia i informàtica, amb un 16,9%; serveis dentals, amb un 14,8%; mobles i complements, amb un 14,1%; i smartphones, amb un 13,6%.

Per canals, al canal en línia destaquen els viatges, sector que arriba al 15,4% d'intenció de compra per als propers tres mesos; tecnologia i informàtica, amb un 9,3%; Smartphones, amb un 5,1%; mobles i complements, que arriba a un 4,2%, i tèxtil i esports, també amb el 4,2%.

Al canal offline destaquen els serveis dentals, amb un percentatge d'intenció de compra del 14,3%; mobles i complements, amb un 9,9%; viatges, amb un 9,6%; tèxtil i esports, amb un 9,4% i tractaments de bellesa, amb un 8,7%.

Prem per veure més contingut per a tu