Reinventar-se laboralment parlant és quelcom realment difícil, però per a l'emprenedora danesa Mette Lykke sembla que s'ha convertit en una pràctica habitual, i a més, realment reeixida i positiva per a la societat. Lykke ja va fer una mena de salt mortal sense xarxa l'any 2007, quan tot i estar treballant per a la important consultora McKinsey, en notar que li faltava «la sensació de tenir un impacte real», va decidir crear la seva pròpia empresa d'entrenament personal. Anys després, s'ha entusiasmat amb un altre projecte, una aplicació per a l'aprofitament dels malbarataments de menjar.

La seva primera gran decisió va ser la més curiosa. Era a Nova York quan un estrany se li va apropar i li va entregar una postal que deia: «Siguin quins siguin els nostres somnis més salvatges, només grates la superfície del que és possible». «Va ser un bon senyal», recorda. Lykke va ser genet de competició i per a una amant dels esports com ella el llançament d'una aplicació per «fer que l'exercici físic sigui divertit» era lògic. Així que va decidir muntar una empresa i es va associar amb Christian Birk i Jakob Jonck per llançar l'aplicació d'entrenament físic personal Endomondo.

Fa 13 anys, la major part dels telèfons no tenien GPS. I en els primers mesos d'Endomondo hi va haver dies que ningú s'inscrivia. «Sentia que no avançava», va confessar. El gran canvi es va produir quan Apple va llançar el 2008 l'App Store i les vendes de telèfons intel·ligents van augmentar. En tot cas, Endomondo encara va tardar sis anys a obtenir guanys.

Venda milionària

El 2015, l'aplicació tenia 20 milions d'usuaris, quelcom que va cridar l'atenció del gegant nord-americà de roba esportiva Under Armour. Finalment la companyia nord-americana va comprar Endomondo per 85 milions de dòlars. Va ser així com Lykke -que en aquell moment tenia 33 anys- i els cofundadors de la firma es van convertir en milionaris.

Després de la venda, va continuar treballant per a Endomondo i Under Armour, però el destí i les seves inquietuds li tenien preparades noves sorpreses. Després d'una trobada casual en un autobús als afores de Copenhaguen a l'agost de 2016, la danesa es va embarcar en la seva pròxima missió: combatre el malbaratament d'aliments. Va començar a parlar amb un passatger que li va mostrar una aplicació anomenada Too Good To Go. Cinc joves empresaris danesos havien llançat l'aplicació diversos mesos abans. El seu funcionament és fàcil, els restaurants i les botigues publiquen les restes de menjar que tenen disponible, juntament amb un interval de temps per recollir-lo. El públic pot comprar menjar o productes amb descomptes en l'aplicació. Així, l'excedent d'aliments no es malbarata i l'empresa guanya diners en quedar-se amb un percentatge del menjar venut.

La idea li va agradar tant que va decidir invertir-hi, deixant Under Armour per unir-se a Too Good To Go com a directora executiva, i l'experiència, com totes les que ha tingut en la seva vida laboral, està sent molt positiva.