Seat va aturar la seva activitat ahir per l’escassetat de semiconductors, com també ho van fer el grup Stellantis, Ford o Toyota, entre d’altres. L’escassetat global de xips, un component clau en els nous vehicles connectats i avançats, està provocant que moltes marques hagin hagut de reajustar la seva producció. De fet, Seat va anunciar un ERTO a finals de l’any passat per aquest problema, que va eliminar al maig per intentar recuperar part de la recuperació perduda.

En aquest sentit, malgrat que a l’agost la planta sol detenir la seva producció, la firma de Martorell va decidir convocar dos torns per a la línia 2, la del Cupra Formentor i el Seat i Cupra León, per aquest motiu.

Tanmateix, malgrat haver treballat amb normalitat durant tot el mes, la companyia espanyola ha hagut de parar per a reajustar la seva producció a l’escassetat del component.

Dilluns, segons la companyia, tampoc es posarà en marxa la línia de muntatge, però sí altres parts de la línia de producció. A més, dilluns que ve treballarà un torn en la línia 1, la dels Seat Arona i Eivissa. Seat ha realitzat ajustos per culpa de la manca de xips durant tot l’any, frenant la seva activitat els dies 25, 28 i 29 de juny, així com el 19 i el 20 de juliol.

Saragossa també s’atura

La planta del grup Stellantis a Figueruelas, Zaragoza, també ha anunciat recentment que, a causa de la falta de xips, pararà les seves dues línies de producció, de les quals surten cotxes com els Opel Corsa i Corssland. Segons va confirmar la mateixa companyia, l’aturada arrencarà demà diumenge a les deu de la nit i s’estendrà, en principi, fins dijous 26 d’agost al matí. Stellantis anunciarà el dimecres si es reprèn o no la producció segons el que es preveu.