Diari de Girona

Diari de Girona

Mercadona tanca el 2021 amb 1.306 empleats i 28 establiments a Girona

La companyia adquireix per distribuir en els seus locals de la província productes a proveïdors de Catalunya per valor de 606 milions d’euros

El Mercadona al Mercat de Salt, reformat amb el nou model de botiga eficient el 2021 MERCADONA

Mercadona va tancar el 2021 amb 28 establiments i 1.306 treballadors a les comarques gironines. En el balanç de l’any passat, la companyia va xifrar en 4.036 milions d’euros els diners que ha pagat a més de 1.900 proveïdors catalans o amb seu a Catalunya, xifra que «reforça el compromís amb Catalunya i converteix la companyia en un dels principals motors econòmics». En aquest sentit, la firma va fer compres a proveïdors del país per valor de 606 milions d’euros per a la seva distribució a la província de Girona.

La companyia va atribuir aquests números a «la relació comercial» que Mercadona manté amb els proveïdors i les «petites i mitjanes empreses de Catalunya». Segons la firma, aquesta relació estratègica ha permès comprar 58,5 milions de quilos de fruita (peres, pomes, préssecs i nectarines, principalment) a diverses empreses lleidatanes i gironines, com ara Catafruit, Nufri, Golden Export, Frifruit, Girona Fruits, Fructícola Empordà, Fruits Sant Miquel, Grup Cooperatiu Fruits de Ponent i Sat Segrià-Garrigues, entre d’altres. També en el capítol dels embotits la relació entre Mercadona i les empreses gironines ha donat els seus resultats, a través d’acords amb Embotits Monter, Noel i La Selva, i també altres grans empreses del sector com amb Casa Tarradellas (Gurb). La cadena assegura que aquestes col·laboracions han permès servir «més de 122 milions de quilos d’embotits a les botigues».

Mercadona també destaca les seves accions a favor de la transició energètica. La companyia ha incorporat en els seus processos millores que li han permès reduir la seva petjada de carboni a Catalunya en més de 8.000 tones d’emissions de CO₂ respecte a l’any 2020. «Gràcies a aquests avenços, ha millorat el seu impacte ambiental i ha aconseguit minimitzar tant les emissions directes de gasos amb efecte d’hivernacle als supermercats i a la xarxa logística, com les emissions indirectes, derivades de la compra i el consum d’energia elèctrica de la seva xarxa de botigues, xarxa logística i oficines», va ressaltar.

A més, com a part d’aquestes mesures sostenibles, la companyia ha invertit 80,2 milions d’euros a Catalunya durant el 2021. Aquest esforç inversor s’ha destinat a l’optimització logística dels magatzems que té a Abrera i Sant Sadurní d’Anoia; a la plataforma dedicada exclusivament a donar servei online (denominada internament «rusc» i situada al polígon industrial de la Zona Franca de Barcelona), així com a la reforma de 17 supermercats i l’obertura d’uns altres tres (dos dels quals són obertures per tancaments, que vol dir que són noves botigues que reemplacen les ja existents que no s’adaptaven als estàndards de qualitat i que tampoc es poden reformar) amb un model de botiga més eficient, que permet un estalvi energètic de fins a un 40 % respecte a una botiga convencional.

El Mercadona de Salt va ser reformat l’any passat seguint les directrius d’aquest model. Aquests tipus d’establiments, dels quals Mercadona ja en té 179 a Catalunya (d’un total de 251), disposen, per exemple, de millores d’aïllament, il·luminació LED i gestió intel·ligent del consum energètic. També incorporen uns sistemes de refrigeració més sostenibles que redueixen l’ús de gasos fluorats i les emissions de gasos amb efecte d’hivernacle.

Compartir l'article

stats