El màxim executiu de Boeing, Chris Muilenburg, va reconèixer la similitud entre les avaries que van afectar els avions 737 MAX accidentats a Etiòpia i Indonèsia i l'alta càrrega de treball a la qual s'enfronten els seus pilots. Després de la divulgació d'un informe preliminar de la investigació del vol 302 d'Ethiopian Airlines, Muilenburg va assenyalar que «en els dos vols» el sistema de control conegut com a MCAS es va activar en resposta a una informació «errònia» de l'angle d'atac.

«Com ens han dit els pilots, una activació errònia de la funció del MCAS pot sumar-se a un entorn que ja de per si suposa una alta càrrega de treball. És la nostra responsabilitat eliminar aquest risc. Ho assumim i sabem com fer-ho», va afegir.

En l'informe, els investigadors recomanen a Boeing que revisi el sistema de control de l'aeronau i que les autoritats confirmin que el problema s'ha resolt abans de permetre que el model 737 MAX 8 torni a volar. «Examinarem amb detall l'informe preliminar de l'AIB i prendrem totes les mesures addicionals necessàries per augmentar la seguretat dels nostres avions», va dir el conseller delegat de la divisió d'avions comercials del constructor, Kevin McAllister.