Més de 1.000 trucades per la calor
El servei de teleassistència de la Diputació va realitzar telefonades de seguiment a tots els usuaris de més risc
El servei local de teleassistència de la Diputació de Girona ha realitzat més de 1.000 trucades amb motiu de l'onada de calor que ha arrasat la demarcació aquests dies.
Davant la fase d'alerta del protocol de prevenció de temperatures extremes, activada des de dimecres passat dia 8 fins al dissabte dia 11, i seguint les indicacions del Servei Meteorològic de Catalunya, el servei de teleassistència va contactar amb els usuaris de les zones afectades per evitar o minimitzar els efectes negatius de la calor en la salut de les persones grans.
Des d'aquest servei es van realitzar 1.174 trucades de seguiment a totes les persones usuàries classificades en un nivell de risc 3 i 2, així com en cases aïllades de les zones afectades.
Els nivells de risc es defineixen segons les característiques de cada persona, a partir de la valoració d'aspectes com l'edat, les patologies cròniques, el tipus d'habitatge, aïllat o no, i la xarxa social o familiar, quants més ítems es compleixin més elevat serà el nivell de risc, que s'estableix de 0 a 3.
El seguiment telefònic que es realitza des del centre d'atenció es reforça amb visites domiciliàries de l'Equip de Coordinació de Zona, format per professionals diplomats en treball social i educació social, i per llicenciats en psicologia, que estan en contacte permanent amb els serveis socials municipals per transmetre i rebre informació dels usuaris.
Més a Girona - Gironès
-
Tret de sortida al servei de recollida porta a porta al barri de Montjuïc de Girona
-
Girona destina prop de 3 milions d'euros a polítiques públiques i a impulsar les noves regidories
-
Un detingut relacionat amb el robatori d'un mapa del 1504 a la biblioteca Carles Rahola de Girona
-
CaixaForum se suma a «Girona, Temps de flors» amb una instal·lació efímera que uneix la tecnologia i l’art floral