Seat ha presentat Minimó, un 'concept car' hiperconnectat amb 5G i desenvolupat com a plataforma de mobilitat urbana que compta amb una capacitat per a dues persones i una autonomia de més de 100 quilòmetres.

Ho ha anunciat aquest dilluns el president de la companyia, Luca De Meo, en una conferència al Mobile World Congress (MWC), en què també ha donat a conèixer la creació d'una 'programari house' a la capital catalana que donarà feina a més de 100 persones i que té com a objectiu enfortir la xarxa TI de centres de desenvolupament de programari del grup Volkswagen.

"Seat mínim ha estat especialment pensat per adaptar-se a les plataformes de mobilitat que marcaran el futur de la circulació a les ciutats, en les que el trànsit es restringirà i només uns pocs operadors podran oferir mobilitat", ha asseverat De Meo .

Solució per a la micromovilitat

Per això, ha assegurat que es tracta de la solució que esperaven les empreses de cotxes compartits: "El concepte que avui presentem dóna resposta tant a les necessitats de les urbs com dels proveïdors de 'carsharing'".

El vehicle fa 2,5 metres de longitud i 1,24 metres d'ample, i ocupa 3,1 metres quadrats, enfront dels 7,2 metres d'un cotxe convencional, de manera que es pot aparcar en els aparcaments per a motos i, en circulació, dues unitats juntes ocupen el mateix que un cotxe de mida mitjana.

La companyia, que busca contribuir a reduir la petjada dels vehicles en els nuclis urbans, ja està treballant al costat d'administracions municipals i analitzarà la possibilitat d'integrar les propostes de les autoritats públiques i els ciutadans en el desenvolupament del vehicle.

Estalvi i interacció

El vehicle s'ha integrat en el sistema de 'battery swap' que permet la seva recàrrega completa en pocs minuts i reduir els costos operatius del 'carsharing' fins a en un 50%, i compta amb un sistema per connectar els dispositius mòbils sense fils.

Entre altres funcions, el cotxe reconeix si el conductor té 16 o 18 anys per adaptar la seva velocitat màxima de 45 a 90 quilòmetres per hora i, mitjançant l'Assistent de Google a Android Auto, el conductor pot interactuar amb el vehicle a través de la veu "per obtenir respostes, gestionar tasques i controlar els diferents mitjans", ha detallat De Meo.

Líder del grup Volkswagen

De Meo també ha anunciat que Seat ha estat escollida com la marca líder dins del Grup Volkswagen per dirigir l'estratègia i oferir productes per a la mobilitat urbana.

"La micromovilitat, aquells moviments per sota dels 10 quilòmetres, representa avui al voltant del 60% del total. És un negoci amb gran potencial per a un proveïdor de mobilitat com en el que volem convertir-nos. Tenim la missió de crear idees i productes dissenyats per trajectes curts. El grup Volkswagen i les seves diferents marques faran servir les nostres solucions a tot el món", ha explicat.

En la seva opinió, la companyia està en la "millor posició" per liderar aquesta estratègia perquè estan en un entorn metropolità com el de Barcelona i perquè la capital catalana "té una gran tradició en el disseny i la producció de les dues rodes".