Diari de Girona

Diari de Girona

L’ADN d’Alfa en un atractiu SUV

el nou alfa romeo tonale està Disponible des de 36.250 euros amb motors 1.5 microhíbrids de 130 i 160 CV, dièsel 1.6 de 130 CV i híbrids endollables PHEV de 275 CV i tracció total

titular ECogitata praeclare eloqui possent, non nulli studio et usu elaboraverunt, cuius te pa 700 principem copiae atque inventorem bene de nomine ac dignitate populi Romani meritum esse existi 800 debemus, hunc facilem et cotidianum novisse sermonem ntellilux. foto

L’ esperat Alfa Romeo Tonale ha arribat per fi al nostre mercat. El seu innegable atractiu estètic i la cura que la marca italiana ha posat en tots els detalls configuren un modern SUV compacte de 4,52 metres de longitud -15 centímetres menys que l’Stelvio-, 1,84 d’amplada i 1,60 d’altura. Per disseny, les seves línies dibuixen un dels models més bonics de la marca i del seu segment.

DISSENY. El frontal de l’Alfa Romeo Tonale és imponent, amb el triangle presidint el llarg capó i flanquejat per uns grups òptics que llueixen una original signatura lumínica. Contrasta amb una silueta lateral molt neta. A lfa romeo

El seu frontal és impressionant, la silueta és molt neta i la part posterior llueix un vidre molt inclinat per optimitzar l’accent cupè que tot bon Alfa ha de tenir. A l’interior hi trobem un espaiós habitacle amb tres places a la part posterior que permeten que quatre adults viatgin còmodes i amb un maleter de 500 litres.

digital. La instrumentació conserva les dues clàssiques esferes d’Alfa, que allotgen una pantalla de 12,3 polzades. El volant disposa de dues lleves fixes de mida considerable.

El Tonale estarà disponible amb dos motors de benzina de quatre cilindres i 1.5 litres turboalimentats amb 130 i 160 CV, tots dos connectats a un sistema d’hibridació lleugera de 48V i a una bateria de 0,8 kWh amb una potència de 20,4 CV. Aquest sistema, a més d’ajudar en arrencades i acceleracions, és capaç de moure el cotxe per si sol, tot i que només fins a 30 km/h i durant 3 o 4 quilòmetres. També arribarà després de l’estiu un dièsel 1.6 de 130 CV, i ja cap a finals d’any la versió híbrida endollable PHEV de 275 CV amb una autonomia de 60 quilòmetres en mode elèctric. Tots els Tonale són automàtics, els gasolina amb un canvi de doble embragatge de 7 velocitats i els dièsel de 6. Per la seva banda, el PHEV fa servir un canvi de convertidor de parell.

L’ADN d’Alfa en un atractiu SUV

A la nostra presa de contacte vam tenir l’oportunitat de rodar amb la versió de 130 CV MHEV. Es tracta d’un cotxe que té aquest caràcter esportiu típic d’Alfa, amb una direcció molt ràpida, suspensions molt fermes i un motor que mou bé el conjunt. Això sí, circulant per carretera i autopista es nota que a aquesta versió li manca una mica de potència, de manera que la versió de 160 CV sembla ideal. El consum és molt ajustat, homologant 5,9 litres per cada 100 km que, en la realitat, es queden en uns 7 litres. Però el millor d’aquest model és que ens arrencarà més d’un somriure circulant per carreteres secundàries gràcies a la seva excel·lent dinàmica.

Arribem així al delicat capítol dels preus. La versió de 130 CV es pot associar als acabats Super, Sprint i Speciale, mentre que la de 160 CV ho pot fer a les Speciale, Ti i Veloce. El preu de partida és de 36.250€, i puja progressivament fins als 45.750€ del Veloce 160 CV.

També es pot gaudir d’un Tonale 130 CV Edizione Speciale a través de la seva financera per 36 quotes de 299€/mes.

Compartir l'article

stats