Quiosc Diari de Girona

Diari de Girona

Nascut per a ser TRENDING TOPIC

El nou suv elèctric de geely i mercedes-benz destaca per la seva gran qualitat, tecnologia i elevades prestacions

mÉS ESPORTIU. El Brabus es caracteritza per un acabat exterior específic amb detalls en color vermell per als faldons, el para-xocs i les pinces de fre. | EDGAR VIVÓ

El nou Smart #1 és un model que té poc o res a veure amb els utilitaris fortwo i forfour. Es tracta d’un crossover 100% elèctric de 4,27 metres de longitud; 1,82 d’amplada i 1,63 d’altura que ofereix una generosa batalla de 2,75 metres. Aquesta darrera característica li permet oferir un generós espai interior per a cinc ocupants i un maleter de fins a 411 litres.

Nascut per a ser TRENDING TOPIC

El primer que crida l’atenció de l’Smart #1 és el seu disseny, modern i amb formes minimalistes i arrodonides. Tot i la seva musculosa carrosseria no llueix ni una sola aresta, però sí que disposa de detalls molt vistosos com els vidres sense marcs; les llums LED que recorren tot el frontal; les llantes de 19 polzades gairebé totalment carenades; els grans passos de rodes que fan que la part lateral llueixi imponent; el sostre flotant o, de nou, uns llums LED que recorren tota la part posterior.

Nascut per a ser TRENDING TOPIC

El que ens va sorprendre més de l’Smart #1 va ser la seva extraordinària qualitat general. A la presentació els responsables de la marca van assegurar que està a l’altura del Classe E de Mercedes-Benz, i si no ho està el cert és que se li acosta moltíssim. Una qualitat que va acompanyada per un espai realment sorprenent si tenim en compte les cotes exteriors del vehicle. Les places davanteres són grans i còmodes, de la mateixa manera que les ubicades a la banqueta posterior.

Aquí poden tres adults amb comoditat gràcies a una enorme distància per als genolls (a causa de la generosa batalla) i a una gran altura lliure al sostre que evita que els passatgers toquin el sostre amb el cap. De fet, fins i tot gaudeix d’una bona habitabilitat la plaça central. La banqueta posterior es desplaça longitudinalment 13 centímetres per guanyar més espai a la zona dels passatgers o per passar de 323 a 411 litres de maleter. A tot això cal sumar-hi un espai de 15 litres situat sota el capó davanter.

Dos motors i tres versions

Smart ha estructurat la gamma de l’#1 en tres versions i dos motors. El propulsor estàndard ofereix 272 CV de potència i 343 Nm de parell motor que van dirigits directament a l’eix posterior. Aquesta mecànica està disponible amb l’acabat d’accés Pro+ i amb l’anomenada Premium, a més de amb l’edició especial de llançament Launch Edition.

I per als que no en tinguin suficient la marca ha preparat la versió Brabus, amb un conjunt propulsor format per dos motors i que lliura en total 428 CV i 523 Nm a tots dos eixos. Amb aquesta configuració l’Smart #1 accelera de 0 a 100 km/h en tan sols 3,9 segons. Totes les versions, independentment del motor i de l’equipament, munten el mateix paquet de bateries d’ions de liti de 66 kWh. En la versió Pro+ proporciona 420 km d’autonomia; pels 440 km del Premium i Launch Edition i els 400 del Brabus. Amb la màxima capacitat de càrrega de 150 kW es triguen uns 30 minuts a passar de 0 al 80%.

Els preus de l’Smart #1 arrenquen en 42.100 euros per a la versió Pro+ (36.390 euros amb els descomptes del Pla MOVES). La versió Premium costa 45.600 euros (39.890 amb MOVES), el Launch Edition 46.900 euros (41.190 amb MOVES) i el Brabus puja fins als 49.600 euros (43.890 amb MOVES).

Compartir l'article

stats