DdeG, Girona.

Queda clar que la guerra del futbol que encara cueja entre Sogecable i Mediapro té com a principals víctimes els espectadors. Dissabte, dues cadenes estatals (Tele5 i La Sexta) van oferir el mateix partit, el Mallorca-Reial Madrid. A Catalunya, a més, cal afegir-hi la transmissió de TV3. És a dir: de sis televisions generalistes (sense comptar els segons canals) que es poden veure en obert a Catalunya, tres oferien exactament el mateix. Al conjunt de l'Estat, eren dues de cinc.

Tot plegat va fer que l'audiència del futbol es repartís molt, i cap cadena va tenir un resultat espectacular. Les més de 900.000 persones (905.000) que van seguir dissabte el partit, amb una quota de pantalla del 35,3%, es van repartir entre les tres cadenes, i això va fer que cap de les tres passés d'un resultat mediocre. Resulta especialment sorprenent el fet que l'emissió més seguida va ser la de Tele5, amb 393.000 espectadors i una quota de pantalla del 15,3%, mentre que TV3 va quedar-se amb 323.000 seguidors (12,6%). La Sexta va tenir 189.000 televidents (7,4%). Sembla que els catalans prefereixen també el futbol de Tele5 que el de TV3, com ja passa amb les emissions de Fórmula 1.

Al conjunt de l'Estat, els quasi cinc milions d'espectadors es van repartir "només" entres dues cadenes, de manera que els resultats van ser més satisfactoris: encara que Tele5 també es va proclamar vencedora d'aquest duel futbolístic, amb 2.760.000 espectadors i una quota del 18%, La Sexta va arribar a 2.036.000 seguidors i una quota del 13,3%, un resultat més que notable per a aquesta cadena privada.