Otr Press/DdeG, Madrid.

"El chiki chiki, mola mogollón...", especialment per a Televisió Espanyola, que es va anotar un gran èxit d'audiència aquest dissabte amb la retransmissió del Festival d'Eurovisió 2008. Quedar en el lloc 16 de 24 països no va ser cap impediment perquè quasi 14 milions d'espectadors veiessin en directe perrear Rodolfo Chikilicuatre i les seves ballarines. Ha estat el programa emès per una sola cadena més vist dels últims sis anys, i l'Eurovisió més seguit des de la catarsi col·lectiva de Rosa López i els seus companys d'OT 1.

El festival va ser seguit per una mtjana de 9.336.000, fet que suposa una quota de pantalla del 59,3%. L'actuació de Chikilicuatre, que va aconseguir el millor resultat per a Espanya des de 2004, es va emportar el minut d'or. A les 22.35 hores, coincidint amb l'actuació del concursant espanyol, es van congregar davant la imatge transmesa des de Belgrad ni més ni menys que 13.873.000 persones, cosa que va atorgar a la cadena pública el 78.1% de share, i una quota del 30% el dissabte, molt superior a la competència. Un dels instants més seguits de la nit va ser el moment de la votació. Entre les 23.15 i les 00.16 hores, 10.619.000 persones van connectar amb TVE 1, un 62,8% de quota. Quant al promig del festival, la retransmissió d'aquest any ha pràcticament triplicat en audiència la de 2007, quan per Espanya va competir D'Nash que va aconseguir 3.373.000 espectadors de mitjana. Per veure una cosa semblant a la de dissabte cal remuntar-se a 2003, quan Beth va anotar un 58,4% i 8.790.000 espectadors. Amb tot, les xifres de Chikilikuatre estan molt lluny de les marques aconseguides per Rosa el 2002 (12.755.000 espectadors i 80,4% de quota).