Anuncis que van marcar una època com "Mi primo, el de Zumosol", o "Natillas Danone, listas para tomar", i els actors de Hollywood brindant amb una copa de Freixenet per celebrar el Nadal són escenes recollides per Grandes marcas de España, sèrie documental que estrena demà el canal Odissea, disponible a les principals plataformes de pagament.

L'objectiu és mostrar l'evolució històrica, sociopolítica i econòmica de les últimes dècades a Espanya a través de set marques: Cruzcampo, Coca-cola, Freixenet, Renault, Danone, Telefónica i Pascual, segons va explicar Manuel Campo Vidal, director de la sèrie i president de l'Acadèmia de les Ciències i les Arts de Televisió, en l'acte de presentació.

El documental, d'aquesta manera, "rendeix tribut als anuncis que han acompanyat sempre els espanyols i són part de la història de l'evolució d'Espanya", va indicar Roberto Blatt, director d'Odissea. Una evolució, va afegir, que és al capdavall la dels espanyols, ja que mostra el seu grau de modernització.

Campo Vidal, per la seva banda, va afegir que la sèrie desgrana així mateix la transformació publicitària i comercial d'aquestes firmes espanyoles que van néixer a la primera meitat del segle XX, a les quals s'hi suma la francesa Renault, que es va inserir en el teixit espanyol, i ho va fer mitjançant anuncis que, en alguns casos, s'han convertit en "bandes publicitàries de les nostres vides".

Produïda per Lua Multimedia, Grandes marcas de España aborda en set episodis aquesta història amb els anuncis més entranyables i amb declaracions de directius, publicistes, sociòlegs i col·leccionistes d'objectes.