El nombre de llars espanyoles amb accés a Internet ha crescut un 4 % i s'ha situat en el 69,6 % del total, mentre que els que tenen televisió de pagament ha baixat un 10 %, fins al 21,2 %. Aquestes són algunes de les dades principals de l'últim informe de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) sobre la despesa de les llars en comunicacions electròniques.

Actualment, les operadores de telecomunicacions tant a Espanya com fora estan centrant les seves campanyes comercials i la seva estratègia a oferir els millors continguts a través de la televisió de pagament, la qual cosa ha provocat que recentment s'hagin produït diverses operacions de compra de plataformes televisives. Segons l'informe de la CNMC, només l'1,5 % de les llars amb televisió de pagament van fer compres de vídeo o de peatge per visió, quan en el segon trimestre de 2011 van ser el 10 % del total.

En el cas de la telefonia fixa, el 82,7% de les llars la té, mentre que el 95,6 % té també contractada telefonia mòbil.

Si s'analitzen les dades amb l'inici de la crisi (tercer trimestre de 2008, segons la CNMC) la telefonia mòbil no ha parat de créixer des de gairebé el 90 % que tenia en aquesta data, encara que millor ha estat l'evolució d'Internet, que partia d'un percentatge del 45 %. Per contra, la telefonia fixa (que partia d'una mica més d'un 80 %) i la televisió de pagament (amb gairebé un 22 %) no ha parat de patir vaivens.

Una altra dada rellevant de l'estudi és que la combinació de serveis més habitual a les llars és la composta per la telefonia fixa i mòbil i Internet, que la tenen el 50 %.