La Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) ha aprovat incoar un expedient sancionador a la Corporació de Ràdio Televisió Espanyola per presumpta publicitat encoberta de productes o serveis relacionats amb la salut en el programa La Mañana, que s'emet per La 1 i que presenta la polèmica Mariló Montero.

L'expedient es refereix al programa del dia 18 de febrer de 2015, en el qual es va difondre, com a secció pròpia, l'espai Saber vivir que va tractar el problema de la miopia, hipermetropia i astigmatisme, i al qual va participar com a convidat un oftalmòleg de la clínica Baviera. Segons la CNMC, «el tractament donat a la informació adquireix un to comercial amb mencions que apel·len a les virtuts i avantatges d'aquesta clínica, fins i tot amb primers plans de la seva pàgina web».

A més, «durant l'emissió del programa s'aprecien indicis de l'existència d'una finalitat publicitària i promocional, derivada d'una incitació directa al consum de certs productes o serveis i sense la identificació com a publicitat, contextualitzat tot en una secció amb un contingut informatiu i divulgatiu». Això, segons Competència, «contribueix a generar una confusió o error al teleespectador sobre la naturalesa del que està veient».

La CNMC precisa en un comunicat que la incoació d'aquest expedient "no prejutja el resultat final de la investigació" i assenyala que ara s'inicia un període màxim de 6 mesos per a la instrucció de l'expedient i per a la seva resolució, i que els operadors tenen 15 dies per presentar les seves al·legacions.