Narrar la realitat de la prostitució a Espanya, un negoci que exerceixen 45.000 dones i mou 5 milions d'euros al dia, i centrar novament el focus de la conscienciació social sobre el tràfic de dones amb fins d'explotació sexual, activitat delictiva abordada el passat any per la campanya a favor de la igualtat de gènere Doy la cara de 12 meses, 12 causas. Amb aquest doble objectiu, Mediaset España ha iniciat la producció d'Esclavas, nova sèrie documental presentada per Roberto Arce que arribarà a la graella de Cuatro pròximament i que recrearà casos reals de prostitució i tràfic de dones, xacra considerada com l'esclavitud del segle XXI.

El nou programa, produït en col·laboració amb Verve Media Company España, productora amb la qual la companyia ja ha treballat anteriorment en la producció de l'espai sobre violència de gènere Amores que duelen, obrirà una nova etapa en la campanya "Con la trata, no hay trato", dirigida a sensibilitzar la societat de la importància de diferenciar la prostitució ?exercida lliurement del tràfic de dones i de denunciar aquesta activitat criminal.