La televisió gaudeix d'«una relativa bona salut», però pateix una baixada d'espectadors que miren els programes en directe que posa en dubte el model de negoci de les cadenes, segons explica l'experta en mercadotècnia i xarxes socials de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Elena Neira. Internet ha impactat no només en el model de negoci de la televisió, sinó també en la manera de veure televisió i en l'experiència que s'obté, sobretot a causa de plataformes com Netflix, Filmin o HBO, segons va informar ahir la UOC.

El principal canvi, segons Neira, es deu al fet que abans la televisió era «unidimensional», perquè es veia en un únic aparell i proporcionava a tots la mateixa experiència, mentre que ara la televisió és «multidimensional, multidispositiu, multidistribució, multilineal i multiexperiència». Segons l'experta de la UOC, que surt guanyant amb tot això és «la nova audiència en diferit, que pot escollir què veure, quan i com»; mentre que els qui surten perdent són les cadenes televisives, perquè les noves maneres de veure continguts audiovisuals posen en dubte l'efectivitat dels ingressos publicitaris.